Mar 16, 2013

Yeşil Ev | Mario Vargas Llosa

Orijinal Adı: La Casa Verde
Türkçe Adı: Yeşil Ev
Yazar: Mario Vargas Llosa
Çevirmen: Alev Er
Sayfa Sayısı: 558
Yayınevi: Can Yayınları
Değerlendirmem: %74 - Çok iyi
Ben bu kitabı okurken...:... yıllar sonra bir müzikal izledik.

NEDEN BU KİTAP?
Bu kitabı yazarın Kelt Rüyası isimli kitabını okuyup beğendikten sonra sahaftan almıştım. Yazar Ayları etkinliğimizde Mart ayında Mario Vargas Llosa okunmasına karar verilince, kitabın okunma sırası da gelmiş oldu.

KONUSU:
Anlatayım derken kafanızı iyice karıştırabilirim diyerek merakınızı artırmayı hedefliyorum bu sefer :) (Beş bölümden oluşan, bazı bölümler arasında (garip) zaman farkları olan ve Amazon insanlarını anlatan bir kitap).

DEĞERLENDİRMEM:
Öncelikle söyleyeyim ki bu kitap okuması kolay bir kitap değil. Tek oturuşta 50 sayfa civarı okumayı başarırsanız nispeten kolay takip edebilirsiniz olayları. Kesinlikle plaj kitabı değil veya kafayı boşaltmak istiyorsanız da pek uygun değil.

Yeşil Ev, 2010 Nobel Edebiyat Ödülü'nü kazanan Perulu yazar Mario Vargas Llosa'nın ilk kitaplarından ve yazarın tarzını henüz tam oturtmadığı bir dönemde yazdığı iddia edilen bir kitap. Ben farkında olmadan yukarıda önerdiğim disiplinde okuyabildim kitabı  ve 558 sayfalık yolculuğum sırasında sadece bir veya iki defa geri dönüş yapmam gerekti. Yazar bu kitabında aynı karakter için birden fazla isim kullanmış ve bunun keşfini okuyucuya bırakmış. Keşfetmekte gecikirseniz veya kaçırırsanız, kafanızın karışması çok kolay. Kimi bölümlerde karakterler arasındaki diyaloglar konuşma çizgileriyle gösterilmişken, bazı bölümlerde paragraf arası olmayan sayfalar var peş peşe. Yine de bulmacaya benzeyen ve son bölümde olayların birleşimiyle romanın genelinde Amazonlar'daki zor ve acımasız yaşamları, yazarın dolaylı olarak siyasi, dini ve sosyal düzene başkaldırısını beğeneceğinizi düşünüyorum.

No comments :

Post a Comment