Mar 17, 2013

Gölge ve Kemik | Leigh Bardugo

Orijinal Adı: Shadow and Bone (The Grisha, #1)
Türkçe Adı: Gölge ve Kemik (Grisha, #1)
Yazar: Leigh Bardugo
Çevirmen: Ozan Aydın
Sayfa Sayısı: 384
Yayınevi: Martı Yayınları
Değerlendirmem: %68 - İyi
Ben bu kitabı okurken...: iki gece üst üste 9:30'da uyuyakaldım.

NEDEN BU KİTAP?
Bu kitaptan ilk olarak en sevdiğim yabancı bloglardan biri olan The Story Siren aracılığıyla haberdar olmuştum (The Story Siren genç yetişkin türünde ABD'nin nabzını tutan bir site bu arada). Kitap ABD'de çıkınca dikkatimi çekmişti ama Martı Yayınları yorumlamam için gönderene kadar, itiraf ediyorum, Türkçe'ye çevrildiğini bile takip etmemişim. Kitap bana geleli epey oldu ama ben ancak okuyabildim.

KONUSU:
The Grisha üçlemesinin ilk kitabı olan bu roman Alina'nın hikayesi. Alina ve yakın arkadaşı Malyen aynı evde büyümüş yetimlerdir. Günlerden bir gün Karanlık Diyar'a doğru yaptıkları bir yolculuk sırasında Volcraların (bir tür fantastik yaratık) saldırısına uğrarlar ve Alina öyle bir şey yapar ki hem gemidekileri kurtarır, hem Volcralıları savuşturur, hem de Karanlıklar Efendisinin ilgisini çeker. Alina'nın onu diğerlerinden ayrıştıran gücünün anlaşıldığı bu kırılma noktasında Malyen ile ayrılan yolları daha sonra tekrar birleşecektir. Neden ayrıldığını, ne zaman, nasıl birleştiğini merak mı ediyorsunuz, o halde romanı okumanız gerekiyor.

DEĞERLENDİRMEM:
Bu kitabın kapağı en baştan kalbimi çalmıştı zaten. Okumaya başlamadan da beğenme olasılığının yüksek olduğunu biliyordum aslında ve de yanılmadım.

Kitabın başında yer alan tanımlamalar ve harita başlangıçta "Acaba bir karmaşa mı bizi bekliyor?" diye beni az biraz endişelendirmiş ve kitabın ilk kısımlarındaki kısmi tutukluk endişelerimi artırmış olsa da, sonuçta korktuğum başıma gelmedi.

Pek çok genç yetişkin, fantastik kurgu romanında olan öğeler (bir kız-iki erkek, iyiler-kötüler, vb.) Gölge ve Kemik'te de var ama yazar kendini ayrıştırmayı başarmış durumda. Kitabın başında verilen harita kitap ilerledikçe çok fonksiyonel bir hal alıyor ama bunun dışında yazar yarattığı fantastik dünyayı emek emek işlemiş satır aralarına. Hızlıca okuyabileceğiniz, sonunda devamını merak edeceğiniz, güzelce bir kitap.

Tekrar teşekkürler Martı Yayınları!  

1 comment :

  1. uzun zamandır bu güzel blogdan uzak kalmıştım tekrar dönüş yaptım diyebilirim :)
    konusu çok ilginç gerçekten listeme ekledim.
    teşekkürleerrr :))

    ReplyDelete