Nov 9, 2012

Nötralizör

Kitabın Adı: Nötralizör
Yazar: Dost Körpe
Sayfa Sayısı: 128
Değerlendirmem: 3/5
Ben bu kitabı okurken...: ... genelde ev ve iş arasında seyir halindeydim.

NEDEN BU KİTAP?
İsmine bilim kurgu (özellikle Frank Herbert ve Philip K. Dick romanları) çevirilerinden aşina olduğum bir ismin kendi kitabının olduğunu tesadüfen görünce hemen almıştım bu kitabı. Sonra da unuttum okumayı. Ne zaman ki Margaret Atwood ustanın Antilop ve Flurya'sını okudum, dimağım tazelendi ve 2012 bitmeden okunacaklar listeme aldım Nötralizör'ü.

KONUSU:
Nötralizör, Mars’ın insan yerleşimine açılmasından 106 Mars yılı sonrasında Türk kökenli I Khan Shun Lee’nin kubbeli bir şehirde Nötralizör adlı cihazın peşinde geçirdiği maceralı bir günün kısa romanı. (Nötralizör bir maden kazısında bulunan dünya teknolojisine ait olmayan ve fonksiyonunu öğrenmek için gizli devlet projeleri tasarlanan gizemli bir aygıttır ve içine konuşan şeyi esrarengiz biçimde yok ettiği için bu ismi almıştır).

DEĞERLENDİRMEM:
Bu kısa romanda benim en çok dikkatimi çeken ve aynı zamanda rahatsız eden şey romanın baş kahramanının bir Türk olması ve bunun özellikle vurgulanmasıydı. Özellikle de bir Türk yazar tarafından yazılmış bir bilim kurgu eserinde Türklerin bulunmasına karşı değilim ama Nötralizör'ün ana karakterinin Türk olması bana tamamen gereksiz bir ayrıntı gibi geldi. Belki de Bülent Özden'in Kozmik Tayyare'sinin hemen akabinde bu kitabı okuduğum için oluştu bu sıkıntı bende ve kitaba da biraz haksızlık etmiş oldum ama elden ne gelir?

Okuması kolay, karmaşık teoriler üzerinden kurgulanmaya çalışılmamış, yalın bir distopik dünyada geçen ve tek günde okunabilecek bir tarzda yazılmış bu kitap aslında. Bilim kurgu türüne uzak duranların bile yorulmadan, sıkılmadan okuyabileceği şekilde betimlenmiş bu distopik ortam. Evrensel bilim kurgu alemini düşündüğümüzde çok yaratıcı ve eşi bulunmaz bir olay örgüsü olmasa da, Türk bilim kurgu dünyasına hoş bir katkı Nötralizör.

No comments :

Post a Comment