Apr 14, 2012

Bilim Kurgu Kitapları(m)

Bundan 4-5 sene önce ne bilim kurgu kitabı okurdum, ne de bilim kurgu filmleri izlerdim. Sonradan (sevgili eşimin de sayesinde) tam bir bilim kurgu sever oldum. Kitapları okudukça okuyasım, filmleri izledikçe izleyesim geliyor. Artan bu ilgimin ve İthaki Yayınları'ndan çıkan Jules Verne serisinin de etkisiyle Jules Verne'nin tüm eserlerini okumaya karar verdim. Bu ay içerisinde 6. kitabımı bitirdim.

Ayrıca, 2012 yılında Türk bilim kurgu / fantastik kurgu yazarlarına da zaman ayırmaya karar verdim. Hatta geçen hafta Mustafa Resul Yalçınkaya'nın Ambrosia Laneti adlı kitabını bitirdim. Blogumdan yorumumu yayınladım. Hepi topu 14 takipçim var ama bugün yazardan bir e-posta aldım. Yorumlarım için teşekkür eden. Nasıl mutlu oldum, anlatamam...

Geçen hafta ilknokta'daki bilim kurgu kitaplarındaki indirim vesilesiyle çok güzel kitaplar aldım. Bugün de Working for the Mandroid tarafından düzenlenen "2012 Science Fiction Reader Challenge"a katıldım. Bu challenge için okumayı planladığım kitapları o kadar seve seve seçtim ki listemi bir kere de Türkçe yayınlamak istedim. Maksat bilim kurgunun alt türlerinden her ay bir kitap okumak. İşte müthiş listem:

  1. Uzay Elbisemle Yolculuğa Hazırım / Robert Heinlein
  2. Leibowitz İçin Bir İlahi / Walter M. Miller Jr.
  3. Mezarlık Kitabı / Neil Gaiman
  4. Dünyanın Merkezine Seyahat / Jules Verne (Okudum bitti)
  5. Otomatik Portakal (Anthony Burgess)
  6. Frankenstein / Mary Shelley
  7. Androidler Elektrikli Koyun Düşler mi? / Philip K. Dick
  8. Ender'in Oyunu / Orson Scott Card
  9. Bir Otostopçunun Galaksi Rehberi / Douglas Adams
  10. Sürü / Frank Schatzing (Okudum bitti)
  11. Neuromancer / William Gibson
  12. Antilop ve Flurya / Margaret Atwood

1 comment :

  1. Gerçekten çok güzel kitaplar var listende, ben bir kısmını okudum ama bir kısmını da okumak istiyorum. Bilim kurgu ve fantastik tür benim en sevdiğim türlerdir, bambaşka dünyalar, evrenler içinde olmak çok güzel.

    ReplyDelete