Feb 21, 2014

Yazar Ayları | Mart'ta Hangi Yazarı Okuyalım?

Hazır Mart ayı ortası gibi başlatacağım Bahar Okuma Şenliği hazırlıklarım devam ederken ve kategorilerden biri kesinleşmişken her iki etkinliğe de katılanların bir taşla iki kuş vurmasını sağlamak açısından Yazar Ayları'nda Mart ayında hangi Rus yazarı okuyacağımızı sorayım dedim. "Neden Rus?" diye soranlara yanıtım Bahar Okuma Şenliği 2014'te kategorilerden biri "Rus edebiyatından bir kitap okumak" olacak da o yüzden.

MART AYI HANGİ RUS YAZARIN AYI OLSUN?

Her zaman olduğu gibi yazar isimlerine tıkladığınızda yazarla ilgili wikipedia linkini bulabilirsiniz. Gelelim yazarlara:

1. Aleksandr Soljenitsin
2. Anton Çehov
3. Lev Tolstoy
4. Fyodor Dostoyevski

Benim oyum Nobel ödüllü yazar Aleksandr Soljenitsin'e. Çünkü Kanser Koğuşu'nu okumayı çok istiyorum. Peki sizin oyunuz kime? Oylama 25 Şubat akşamı sona erecek.

21 comments :

  1. tek kitabını okumadığım yazar Aleksandr Soljenitsin...ben oyumu ona veriyorum... bu arada Kış Şenliğinde bana hediye ettiğiniz kitap bugün geldi çok teşekkür ederim...yakında okuyacağım :)

    ReplyDelete
  2. I told Irmak to buy "In the First Circle" in English translation at the Ankara Book Fair, since so many people say that was Solzhenitsyn's best novel. I started re-reading it myself at the same time. And it was -- SO BORING. I had to apologize to Irmak for suggesting it!! It's not his best. "Cancer Ward" is his best by a million miles. I hope you find time to read it no matter who wins this vote!!

    Also: in university, I always preferred Dostoevsky. He's all political and angsty and dark and perfect for younger people. The day I realized that I suddenly enjoyed Tolstoy more (writing about family and daily life and religion), THAT was the day that I clearly realized I was getting old. :(

    (And I think Chekhov is the best of the 4 authors here :) )

    ReplyDelete
  3. daha once a. soljenitsin okumadigim icin oyumu o yonde kullanmak istiyorum.

    ReplyDelete
  4. Aleksandr Soljenitsin'in hiç kitabını okumamıştım. Bu yüzden tercihimi ondan yana kullanıyorum :)

    ReplyDelete
  5. Doğrusu ben de Aleksandr Soljenitsin'i hiç okumadım.Bunun içim oyum ona diyesim var ama Çehov da göz kırpıyor ordan :) oyumu sanırım Çehov'dan yana kullanmak istiyorum. Çünkü uzun zamadır öykülere hasretim.Bahar şenliğindeki kategorimde Aleksandr Soljenitsinle mutlaka tanışacaşım :)
    Pınar Hanım hediye kitabınız elime ulaştı. çok teşekkür ederim.

    ReplyDelete
  6. Fyodor Dostoyevski veya Lev Tolstoy diyorum.

    ReplyDelete
  7. Anton Çehov 'u tiyatro dan tanıyorum kitabını da okumak isterim..

    ReplyDelete
  8. Aleksandr Soljenit diyorum ben de...

    ReplyDelete
  9. Ben de Aleksandr diyorum. Umarım okul kütüphanesinde de bulurum kitaplarını :)

    ReplyDelete
  10. Yeni yazarlarla tanışmak adına okumadığım Soljenitsin den yana oyum.

    ReplyDelete
  11. Fyodor Dostoyevski'yi çok severim o yüzden onu diyeceğim. Okumadığım kitapları okurum (:

    ReplyDelete
  12. Dostoyevski diyorum :)

    ReplyDelete
  13. kesinlikle Fyodor Dostoyevski diyorum :) mutlaka okunmalı. uzun zaman önce alıp okumaya bir türlü fırsat bulamadığım Ecinniler kitabını da bu sayede okumuş olurum :)

    ReplyDelete
  14. Tek bir isim vermem gerekirse eger Lev Tolstoy dur oyum.

    ReplyDelete