Oct 30, 2013

Ankara'da Soğuk Gece | Korkut Aldemir

Orijinal Adı: Ankara'da Soğuk Gece
Yazar: Korkut Aldemir (Türkiye)
Sayfa Sayısı: 340
Yayınevi: Laika Yayınları (2010)
Türü: Fantastik Kurgu
Değerlendirmem: %66 - İyi
Ben bu kitabı okurken...: ... Türk fantastik kurgu edebiyatına önem vermediğim için kendimi çok yargıladım.

NEDEN BU KİTAP?
Bu kitabı Yaz Okuma Şenliği kapsamında esas mesleği yazarlık olmayan bir yazar tarafından yazılmış kitap kategorisinde okumayı hedeflemiştim. Yazar Korku Aldemir aslında Ankara'da diş hekimliği yapıyor. Şenlik kapsamında okumayı yetiştiremedim ama...

KONUSU (ARKA KAPAKTAN):
Tüm yaz, yıkıcı Anadolu sıcağının taarruzlarını atlattıktan sonra, bu seferde çimentosuna kadar dondurmaya niyetli Ankara’nın sert soğuğuna maruz kalan; Tandoğan’da, cadde üstünde bir apartman.

DEĞERLENDİRMEM:
Ankara'da Soğuk Gece, Korkut Aldemir'in ilk romanı. Ankara'da yaşadığım için ismiyle ve Kayıp Rıhtım'da tanıtıldığı için türüyle ilgimi çekmiş ve kitapla yollarımız bu şekilde kesişmişti. Kitabın türünün fantastik kurgu olmasına karşın bu kitapta devler, ejderhalar, elfler, cüceler vb. yok. Olaylar günümüz Ankara'sında bir grup FRP tarzı fantastik oyun severin yeni oynamaya başladıkları bir oyun sırasında gerçek ile fantastik dünya arasında geçişen bir dizi fantastik olayla başlıyor ve tüm kurgu bu eksende devam ediyor. Bu nedenle kitabın FRP severlerin daha çok ilgisini çekeceğini düşünüyorum.

Ankara'da Soğuk Gece macera ve aksiyon içeren bir roman olmasına karşın romanın merkezine yerleştirilmeye çalışılan iyi ve kötü arasındaki savaşın anlatımında, karakter betimlemesinde yeterli derinlik yoktu. Özellikle üç ana kahraman karakter olan Cem, Gökhan ve Devor'u daha yakından tanıyabilmeyi isterdim. Ancak, yazarların ilk romanlarına yorum yazarken çok da acımasız olmamak gerektiğini düşünüyorum. Bu nedenle yazarın ikinci romanı olan Ankara'da Puslu Sabah da okunacaklar listem arasında yerini aldı.

Romanda en sevdiğim unsur türünün fantastik kurgu olmasına rağmen olayların fantastik diyarlar da değil de bildiğimiz Ankara'da geçmesi oldu. Bazı okurların zorlama buldukları bu zaman/mekan tercihi benim tarafımda hoşnutlukla karşılandı.

Fantastik kurgu seven kitap kurtları; bu kitap ilginizi çeker mi veya beğenir misiniz bilemiyorum ama bu türde eser veren Türk yazarların artmasını, kendilerini geliştirmelerini bekliyorsak bizlere düşen de onların kitaplarına bir şans vermek. Çok yakında bir başka Türk fantastik kurgu yazarının yorumuyla görüşmek üzere hepinize keyifli okumalar...

1 comment :

  1. katılıyorum benim listemde de iki tane türk fantastik kurgu yazarının kitabı var alıp okuyacağım en yakın zamanda

    ReplyDelete