Sep 25, 2013

[Blog Tur] Seraphina - Rachel Hartman | Yazarla Söyleşi


Kitap Oburları: Merhaba Rachel! Bizimle söyleşi yapmayı kabul ettiğin ve sorularımızı bu kadar hızlı yanıtladığın için teşekkürler.
Rachel Hartman: Merhaba. Kitabımın Türkçeye çevrileceğini öğrendiğim gün duyduğum heyecanı benimle söyleşi yapmak istediğinizi görünce bir kere daha yaşadım. Esas ben teşekkür ederim.

Kitap Oburları: Hemen başlayalım o halde. Neden konu olarak ejderhaları ve tür olarak genç yetişkini tercih ettin?
Rachel Hartman: Çok genç yaşlarımdan beri ejderhalar hayal gücüme hükmetti (özellikle Hobbit ve Anne McCaffrey’in Harpers’ Hall üçlemesi sayesinde). Genç yetişkini tercih etmemin nedeniyse gençken çok obur bir okur olmam. O yaşlarımda bu türü okumanın bana verdiği keyfi o kadar net hatırlıyorum ki başka bir türde yazamazdım herhalde.

Kitap Oburları: Seraphina’yı yazmaya başladığında nasıl bitireceğini biliyor muydun, yoksa, olaylar yazdıkça mı gelişti?
Rachel Hartman: Sanırım ikisi de. Yazmaya başlamadan önce mutlaka kendime bir yol haritası belirlerim ama yazarken esnekliğimi de korurum. A noktasından B noktasına ulaşırken birden fazla yol izleyebileceğimi yazarken kendime sürekli hatırlatırım.

Kitap Oburları: Seraphina’yı yazarken en çok keyif aldığın ve zorlandığın karakterler hangileriydi? Gerçek hayattan ilham aldığın karakterler var mı?
Rachel Hartman: Kitaptaki karakterlerin her biriyle vakit geçirmekten çok hoşlandım aslında ve işin doğrusu hiçbir karakter beni zorlamadı. Yazarken beni en çok eğlendiren karakter Orma oldu. Seraphina’daki tüm karakterlerin gerçek yaşantımda bir karşılığı var aslında. Ben gözlem yapmayı çok seven bir insanım. Tanısam da tanımasam da etrafımdaki insanların davranışlarını sürekli gözlemlerim. Bu da yaratıcılığımı besliyor. Gerçek hayattan ilham aldığım karakterlere gelince, kocam kitaptaki yakışıklı prensi ondan esinlenerek yazdığımı sanıyor ve ben de buna inanmasına izin veriyorum :p

Kitap Oburları: Kitapta farklı ırklar, lisanlar ve çok fazla karakter var. Ejderlerin bile farklı türleri hatta dilleri var. Böyle zengin içerikli bir kitabı yazarken ne tür zorluklarla karşılaştın?
Rachel Hartman: Seraphina’nın yaşadığı dünya o kadar uzun zamandır benim zihnimdeki. Seraphina’yı yazmayı ilk ne zaman düşündüğümü hatırlayamıyorum. Zihnimde bu dünyayı tasarlamaya başladığımda 13 yaşındaydım. Seraphina’nın dünyasında en son tasarladığım bölüm ise şehirde ejderhaların yaşadığı bölüm olan Quighole oldu. Bu noktada editörüme de tekrar teşekkür etmeliyim. O olmasa Quighole gibi bir bölgeyi yaratmayı hiç akıl edemezdim herhalde.

Kitap Oburları: Seraphina’yı yazarken planladığının tamamen dışında şeyler yazdığın oldu mu? Yazarken kafandaki kurgunun değil de karakterlerin romanın ilerleyişini belirlediği zamanlar oldu mu?
Rachel Hartman: Sen ne diyorsun. Yazarken en sevdiğim olaydır planladığımın tamamen dışında bir şeyler yazabilmek. Önceden tasarladıklarımdansa yazarken spontane aklıma gelen fikirler hep daha iyi oluyor. Buradaki en önemli konu yazarken zihninizi serbest bırakmayı başarmak. Önceden yazmayı düşündüklerimi yazmak için çok konsantre olduğumda şimdiye kadar genellikle başarısız oldum. En güzeli açık fikirli olmak.

Kitap Oburları: En sevdiğin kitaplar ve yazarlar hangileri?
Rachel Hartman: Terry Pratchett’in Disk Dünyası en sevdiğim seri. Bunun dışında Lois McMaster’ın The Curse of Chalion’u ve George Eliot’un Middlemarch’ı da var.

Kitap Oburları: Kitapta müziğin önemli bir yeri var. Müziğe olan ilgin ne zaman başladı? En çok ne tür müzik eşliğinde yazmayı seviyorsun?
Rachel Hartman: Müzisyen bir aileden geliyorum. Kızkardeşlerim ve ben her çeşit telli çalgıyı çalabiliyoruz. Küçükken birlikte şarkı da söylerdik. Büyürken sürekli klasik müzik dinledim ama bu ara daha çok hard rock ve heavy metal dinliyorum. Seraphina’nın devam kitabını yazarken de bana sık sık Pink Floyd ve İrlandalı bir şarkıcı olan Iarla O'Lionaird eşlik ediyor.

Kitap Oburları: Seraphina’da değişiklik yapma şansın olsa değişiklik yapar mıydın? Neyi değiştirdin?
Rachel Hartman: Seraphina üzerinde tam 9 yıl çalıştım. Romanı 3 defa neredeyse baştan yazdım. Bu nedenle değiştirebileceğim hiçbir şey kalmadı. Biliyorum ki bazı kısımları istediğim kadar iyi olmadı ama tekrar denesem de bu durum değişmeyecekti.

Kitap Oburları: Seraphina’nın zihnindeki karakterlere taktığı lakaplar çok ilginçti. Bu lakaplar nereden aklına geldi?
Rachel Hartman: Seraphina’yı yazarken aklım sürekli karakterlerle ve onların arasındaki diyaloglarla doluydu. Seraphina’nın zihnindeki karakterler de benim aklımdaki bu karmaşa sayesinde oluştu zaten. Neyse ki, her şey aklımda kaldı. Gerçek hayatta hiçbiriyle tanışmadım. Tabii şimdilik :)

Kitap Oburları: Serinin ikinci kitabı Shadowscale hakkında bizimle paylaşabileceğin bir şeyler var mı?
Rachel Hartman: Halen Shadowscale üzerinde çalışıyorum. Bu romanda Seraphina’nın yolculuğu devam edecek. Seraphina ejderhalar arasındaki iç savaşı sonlandırabilmek için elinden geleni yapacak. İkinci kitabın en az ilk kitap kadar güzel olmasını istiyorum ve bunun için daha çok çalışmam gerekiyor ama emin olun beklediğinize değecek.

Kitap Oburları: Son olarak, Türk okurlara vermek istediğin bir mesaj var mı?
Rachel Hartman: Birkaç sene önce eşimle birlikte Türkiye’de çok güzel bir tatil yapmıştık. İstanbul’u ve Akdeniz kıyısında birkaç yeri gezmiştik. O zamandan beri Türkiye’ye tekrar tatile gitmek ve bu sefer de Kapadokya ve Ankara’yı görmek istiyoruz. Umarım Türk okurlar benim Türkiye’yi sevdiğim kadar Seraphina’yı severler. Bu beni çok mutlu eder. Söyleşi için ve kitabımın blog turunu yaptığınız için Kitap Oburları’na teşekkürler. Umarım verdiğim yanıtların uzunluğu takipçilerinizde kısa bir roman okuyormuş izlenimi bırakmaz. Kanada’dan sevgiler…

23-29 EYLÜL TUR PROGRAMI

23 Eylül - raflarinarasindan.blogspot.com | Çekiliş
24 Eylül - mirielenda.blogspot.com | Ön Okuma
25 Eylül - thcodex.blogspot.com | Yazar Tanıtımı
26 Eylül - pinucciasbooks.blogspot.com | Yazarla Söyleşi
27 Eylül - sssuigenerisss.blogspot.com | Bunları Biliyor musunuz?
28 Eylül - sohbetedecekkimseyok.blogspot.com  |  Kitap Kapakları

1 comment :