Jul 27, 2013

Pi'nin Yaşamı | Yann Martel

Orijinal Adı: Life of Pi
Türkçe Adı: Pi'nin Yaşamı
Yazar: Yann Martel (Kanada)
Çevirmen: Aylin Yengin
Sayfa Sayısı: 344
Yayınevi: İnkılâp Yayınevi
Değerlendirmem: %79 - Çok iyi
Ben bu kitabı okurken...: ... (hemen bitmesin diye) yavaş yavaş okudum.

NEDEN BU KİTAP?
Çok uzun zamandır okumayı planladığım için...

KONUSU:
Hindistan’dan Kanada’ya giden bir yük gemisi, içindeki neredeyse tüm canlılarla birlikte batar. Bir cankurtaran filikası, uçsuz bucaksız Pasifik Okyanusu'nun ortasında yapayalnız kalır. Geminin batışı sırasında hayatta kalmayı başarıp da filikada kendisine yer bulanlar ise bir sırtlan, kırık bacaklı bir zebra, Portakal Suyu adında bir orangutan, Richard Parker adında üç yüz kiloluk bir Bengal kaplanı ve Pi adlı 16 yaşında Hintli bir çocuktur. Pi'nin hayvanat bahçesi işleten ve hayvanlarıyla Hindistan’dan Kanada’ya göç etmeye çalışan ailesi, batan gemide yaşamını kaybetmiştir.

Pi, kurtuluş yok gibi görünen bu okyanusta zayıf bir sandalda yanındaki hayvanlarla birlikte hayatta kalma savaşı verir ve keskin zekası ve zooloji bilgisiyle hayatta kalmayı başarır. 200+ gün sürecek yolculukta Pi'nin başına gelenlerin öyküsüdür Pi’nin Yaşamı.

DEĞERLENDİRMEM:
Goodreads isimli şimdi hemen hemen tüm kitapseverlerin bildiği ve çoğunun üyesi olduğu internet sitesini 2009 yılı sonuna doğru keşfetmiştim. Goodreads’de ne var ne yok diye araştırırken gördüğüm ve okunacaklar listeme ilk eklediğim beş kitaptan biriydi Pi’nin Yaşamı (Diğer dördü Kar Çiçeği ve Sırlar Yelpazesi, Loto, Zaman Yolcusunun Karısı ve Oscar Wao’nun Tuhaf Kısa Yaşamı. Bir yerlere not etmişim bu kitapları. O nedenle bu kadar net hatırlıyorum).

Her bahanede kitap satın alan bir insan olan bendeniz bu kitapta bir türlü %30 indirim yakalayamadığımdan kitabı alamamış, sonrasında unutmuştum (İnternetten kitap alırken en az %30 indirim yakalamaya çalışıyorum genelde). Ne zaman ki Pi’nin Yaşamı’nın 3D filmi gösterime girdi ve İnkılâp Yayınevi kitabı yeni kapakla çıkardı, o zaman hatırladım kitabı ve yakaladım indirimi.

Pi’nin Yaşamı’nı seveceğimi biliyordum. Konusunu, adını ve yeni kapağını çok beğenmiştim, sevmeyip de ne yapacaktım. Yazarın bazı kısımlarda olayları biraz abarttığını düşünsem de sonradan kızdım kendime. Bir genç, bir kaplan, bir filika, 200+ gün: Ne bekliyordum ki? Olayları Pi’den dinlemek çok güzeldi. O kadar konsantre oldum ki bir ara yatakta ayaklarımı uzatmış oturup kitabı okurken filikada sallanıyormuşum gibi geldi. Aynı günün gecesi Portakal Suyu rüyama girdi, hatta sayıklamışım bile ama ne dediğimi söylersem spoiler olur, söylemiyorum.

Şimdi sırada filmi izlemek var. İçim gitmişti sinemada oynarken ama kural kuraldır: Kitabı okuma niyetim varsa kitabın filmini veya dizisini izlemek yasak.

5 comments :

  1. "Kitabı okuma niyetim varsa kitabın filmini veya dizisini izlemek yasak."
    Aynı kural yüzünden izleyemediğim bir sürü film var. Zaten kitabı okuduktan sonra izlediğim filmleri de beğenemiyorum ya, o da ayrı bir konu :)

    Pi'nin Yaşamı da izlemek isteyip beklettiklerimden.

    ReplyDelete
  2. Kesinlikle katılıyorum bu kurala. Ama ne yazık ki geçenlerde filmini izledim ve haberim bile yoktu kitabının da olduğundan, burada görünce üzüldüm şimdi.

    ReplyDelete
  3. bende filmini duydum izlemek istiyordum kitabı olduğunuda şimdi senden öğrendim
    ne yapsam acaba? kitap mı film mi kitap mı film mi ? dur bakalım senin kurala uyabilirsem önce kitap yoksa önce film gelir :)
    artık bakıcaz şansa ne gelecek

    ReplyDelete
  4. dayanamadım gittim filmi izledim :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ben daha izleyemedim filmi ama çok merak ediyorum :)

      Delete