Jun 13, 2013

Yazar Ayları | Suskunluk Sürüyor...

Tadımızın tuzumuzun olmadığı Haziran ayında Gezi Parkı'nda başlayıp tüm yurda yayılan direniş hareketi, polisin kontrolsüz biber gazı, tazyikli su vb. kullanımı sonrasında bozulan moralimiz düzenimizi değiştirdi. Bu durumdan ben dahil pek çok kitap severin okuma düzeni de etkilendi. Bozulan moralimi Gezi Kütüphanesi'ne gönderdiğim kitaplarla yüksek tutmaya çalışsam da yandaki foto yine darma duman etti beni. (Tabii bu işin sadece kitaplarla ilgili boyutu. İnsanlara neler yapıldığını düşündüğümüzde kitapların bu hale gelmesine de çok şaşırmamak lazım).

Okurların suskunluğu Yazar Ayları etkinliğimizi de etkilemiş görünüyor. Ben bu ay Yazar Ayları için birden fazla Tess Gerritsen okumayı planlasam da ilk kitaba daha yeni başladım. Katılımcılarımız arasında da sadece bir kişi kitabını okuyup yorumladı. Her ne kadar moralimi düzeltecek herhangi bir gelişme olmasa da kendimi okumaya zorluyorum. Cehaletin nelere yol açabileceğini yaşayarak öğreniyoruz şu sıralar.

Şu an Tess Gerritsen'in Rizzoli & Isles serisinin ilk kitabı olan Cerrah isimli kitabını okuyorum. Normalde kitaptan alıntı paylaşma alışkanlığım yoktur ama bugün altını çizdiğim iki üç cümleyi sizinle de paylaşmak istedim:

"Bu adam bir "çapulcudan" çok, her gün işi ile evi arasında gidip gelenlerden". (Sayfa 54, "çapulcu" sözcüğü kitapta da tırnak içerisinde verilmiştir).

"Bir de polisler. Hiçbir zaman düşünmek istemediği, buna rağmen boş veremeyeceği bir olasılık. Kanun koruyuculuk mesleğinin öteki insanları avlamaya çalışanlar için tuhaf bir çekiciliği vardır. Tabanca, polis yıldızı etkili hâkimiyet sembolleri olarak görülür. Bir insana eziyet etme, öldürme gücünden daha büyük hâkimiyet olabilir mi?" (Sayfa 69)

5 comments :

  1. Ben de henüz okuyamadım kitabımı, ama okuyacağım, her şeye rağmen okumaya devam etmeliyiz biz.

    Özellikle ikinci alıntı çok hoşuma gitti.

    ReplyDelete
  2. Enteresan alıntılar olmuş. Ben de bu ay kitap okuyamıyorum. Sürekli televizyonda, internette haber alma derdindeyim. Bu süreci hayırlısıyla atlatıp, GÜZEL GÜNLERDE günlük hayatımıza dönmeyi diliyorum.

    ReplyDelete
  3. Değil okumak, Tess Gerritsen'in hangi kitaplarını okumuştum, sırada ne var diye bile bakamadım henüz. Bugün (kimbilir kaçıncı kez) Sıdıka'yı okumaya başladım yine, iyi geliyor.
    Kafamı toplayıp Gerritsen okuyabilirsem ekleyeceğim bloga.

    ReplyDelete
  4. Aynı durumdayım. Dün birkaç sayfa okudum ama zorla. Tess içinde katıldım ama bilmiyorum olacak mı? Alıntılar çok güzel bu arada.

    ReplyDelete
  5. Ben kitabımı okudum ve hatta yazdım :) http://zamansozleri.blogspot.com/2013/06/bcak-srt.html
    Doğal olarak pek tadım tuzum yok bugünlerde,bundan sonra okumaya başladığım kitap hala elimde sürünüyor ancak yazar ayları için Bıçak Sırtı'nı hemencecik bitirdim:)
    Sevgiler..

    ReplyDelete