May 13, 2013

[Blog Tur] İnsan Sürümü: 0.4 - Mike Lancaster | Kitap Yorumu


Benim adım Kyle Straker ve ben artık yokum!

Orijinal Adı: Human.4 (Point 4, #1)
Türkçe Adı: İnsan Sürümü: 0.4
Yazar: Mike Lancaster (İngiltere)
Çevirmen: Berna Gülpınar
Sayfa Sayısı: 222
Yayınevi: Altın Kitaplar Yayınevi
Değerlendirmem: % 83
Ben bu kitabı okurken...: ... keşke daha uzun olsaydı diye düşündüm durdum.

NEDEN BU KİTAP?
Bu sefer adam asmaca oynayalım. Kitabı okuma nedenim iki kelimeden oluşuyor. İlk kelime 5, ikinci kelime 8 harfli. Bulun bakalım :)
- - - - -  - - - - - - - -  (Bulamayanlar buraya tıklayıp öğrenebilirler).

KONUSU:
Millgrove isminde küçük bir İngiliz kasabasında her yıl düzenlenen yetenek yarışmasında yarışmacılardan Danny aralarında baş kahramanımız 15 yaşındaki Kyle'ın da yer aldığı gönüllü dört kişiyi aynı anda hipnotize ederek kazanma azmindedir. Danny azmettiğini de başarır da. Ne var ki Kyle ve diğer üç gönüllünün hipnozu esnasında öyle bir şey olur ki artık dünyada her şey değişmiştir.

DEĞERLENDİRMEM:
Ben bu kitabı başından itibaren çok severek okudum. Tek hayıflandığım konu başta planladığım gibi tek oturuşta okuyamamış olmam. Sanırım parça parça okuduğum için de kitap bana olması gerektiğinden kısa geldi. İsterdim ki bu romanda olduğu gibi kurgu yine ön planda kalsın ama karakterleri biraz daha yakından tanıyalım; başta Kyle olmak üzere romanda gelişen olayların yanında karakterlerin bunlardan nasıl etkilendiği daha derinlemesine okuyabilelim. 200+ sayfalık bu romandaki bu derinlik eksikliği biraz keyfimi kaçırdı. Yoksa sevdiğim tarzla birebir uyuşan, çok güzel bir roman bence.

Kitap Oburları adına romanın yazarı Mike Lancaster ile söyleşi için ben iletişim halindeydim. Kitabı okumadan önce yazarla görüşüyor olmamın üzerine yazarın yaşadığı ve olayların geçtiği Cambridge’de daha geçen Ocak ayında bir hafta geçirmiş olmam hayalgücümü de besledi. Olayların yaşandığı mekanları kolaylıkla zihnimde canlandırmamı sağladı ve elbette bu da bende ayrı bir memnuniyet yarattı. Mike Lancaster ile yaptığımız ve sorduğumuz her soruya yazarın uzun uzun yanıtlar verdiği söyleşimizi bugün akşam saatlerinde paylaşacağım sizlerle.

Romanın bende hoş izler bırakan bir diğer yönü de film olsun, kitap olsun diğer bilim kurgu eserlerine yaptığı göndermelerdi. Bilim kurgu türünü sevip de bu kitabı okumak isteyecekler için bu göndermelerin biri dışında diğerlerinin neler olduğunu paylaşmayacağım. Onların keşfini de sizlere bırakıyorum. Bu göndermelerden sadece Dr. Who (ki ben filmi olsun kitabı olsun bilim kurgunun her çeşidini sever bir şahsiyet olmama karşın belirsiz bir sebepten senelerdir uzak durmuşumdur bu diziden) bende aşırı bir merak yarattı ve yakın zamanda sanırım izlemeye başlayacağım artık bilim kurgu dünyasının olmazsa olmaz bu dizisini.

Sonuç olarak, bilim kurgu seviyorsanız yorulmadan, tek oturuşta, hızlıca okuyabileceğiniz, sevmiyorsanız da sizi zorlamayacak, kolay okunabilecek güzel bir roman.

Rafların Arasından blogunda da kitap çekilişimiz halen devam ediyor. 5 şanslıdan biri siz olabilirsiniz :)


9-13 Mayıs Tur Programı

09 Mayıs | http://raflarinarasindan.blogspot.com | Kitap Yorumu - Çekiliş
10 Mayıs | http://sssuigenerisss.blogspot.com | Kitap Yorumu - Ön Okuma
11 Mayıs | http://mirielenda.blogspot.com | Kitap Yorumu - Yurtdışı Kapakları
12 Mayıs | http://thcodex.blogspot.com | Kitap Yorumu - Yazar Tanıtımı
13 Mayıs | http://pinucciasbooks.blogspot.com | Kitap Yorumu - Yazarla Söyleşi

1 comment :

  1. Bilim kurguyu öküz gibi seviyorum, kapağı çok ilgi çekici,yorum merak uyandırıcı! Çekilişte çıkmasın gidip alacağım, kesin. :')

    ReplyDelete