Feb 13, 2013

Misafir Yayını: Bahar'dan "Vakıf" Yorumu

Biliyorsunuz Yazar Ayları etkinliğimiz blogu olan olmayan herkese açık bir etkinlik. Geçen ay blogsuz katılımcılardan Sinem'in şenlendirdiği etkinliğimize bu ay Sinem'in yanında Bahar da katıldı.

Umarım Mario Vargas Llosa kitaplarını okuyacağımız Mart ayında da blogsuz katılımcı sayımız daha da artar.

İşte size Bahar'dan Vakıf yorumu.

VAKIF / ISAAC ASIMOV
Konu:
Psikotarih uzmanı Hari Seldon geliştirdiği bir yöntemle Galaktik İmparatorluğu'nun çöküşünün kaçınılmaz olduğunu hesaplar. Aynı zamanda bu çöküşün bin yıl gibi kısa bir zaman sürmesi için yapılabilecek şeyler olduğunu söyler. Ve Vakıf adında bir koloni kurar. Vakıf sanat, bilim ve teknoloji alanlarında kuluçkaya yatacak ve ikinci imparatorluğun çekirdeğini oluşturacaktır. Hari Seldon tabi ki Vakıf’ın tarih içinde nasıl bir seyir izleyeceğini ve ne zaman, hangi krizlerle karşılaşacağını bilir. İlk kriz dinin gücüyle, ikinci kriz paranın gücüyle aşılacaktır.

Değerlendirmem:
Tarihi olaylar arasındaki geçişler çok kopuktu. Ayrı öykülerden oluşan bir kitabı okuyormuş gibi oldum. Kurgusunu bu yüzden beğenmedim. Kitap bitene kadar olayların tümünü kavrayamadım. Heyecansız, okuyucuyu meraklandırmayan düz bir kitap buldum. Yavan bir bilim kurguydu. 1 ile 10 arasında 6 veriyorum.   

2 comments :

  1. Ben şu an okuyorum gerçekten çok zorlanıyorum bazı bilimkurgularda hikaye amaç değil araç gibi malum.

    ReplyDelete
  2. Vakıf en sevdiğim serilerdendir, seride ilerledikçe Asimov'un ne kadar geniş bir kurgu yaptığını görüp hayran kalmıştım. Vakıf'ı böyle bırakmayın, bence mutlaka tamamlayın seriyi. =)

    ReplyDelete