Feb 3, 2013

Beklediğim Sendin

Orijinal Adı: The Rules of Civility
Türkçe Adı: Beklediğim Sendin
Yazar: Amor Towles
Çevirmen: Süreyya Çalıkoğlu
Sayfa Sayısı: 425
Yayınevi: Ephesus Yayınları
Değerlendirmem: %65 - İyi
Ben bu kitabı okurken...: ... kitabın kapağı iş yerinde pek çok kişinin dikkatini çekti!

NEDEN BU KİTAP?
Sevgili Tuğçe'nin aracılığıyla yayınevinden doğrudan geldiği için.

KONUSU:
Daha önce burada paylaşmıştım.

DEĞERLENDİRMEM:
Sanırım Tuğçe'nin de yayınevinin de beklentisi bu kitabı daha kısa sürede okuyup yorumlamamdı. Aslında kitabı söz verdiğim zamanda (Ocak ayı içinde) okudum ama okuduğum hızda yorumlayamadım. Öncelikle belirteyim ki bu kitabı ilk kez kitapçıda rafta görsem, kapağını beğendiğim için neymiş diye alır bakardım, konusunu okuyunca da büyük ihtimalle satın almazdım. Tarihi kurgu ve/veya tarihi aşk romanları beni pek cezbetmiyor. Gerçi beni kendi halime bırakınca da habire fantastik kurgu veya bilim kurgu satın alıyorum. Bu nedenle Tuğçe'ye de, Ephesus Yayınları'na da okuma vizyonumu genişlettikleri için teşekkürler.

Gelelim kitabın bende bıraktığı izlere. Tarihi kurgu türündeki bu romanın "tarihi" kısmı tamamdı da, "kurgu" kısmı oldukça zayıftı sanki. 1930'ların Amerikası gayet güzel tariflenmiş, küçük ayrıntılara dikkat edilmişti. Yine de çoğunlukla bilim kurgu türü okuduğum için diğer kurgu romanlarında da karmaşıklık, kafa yorucu olay örgüleri arıyorum. Bu romanda beni rahatsız eden eksiklik buydu ama okuyucuların çoğu böyle bir yetersizlik görmemiş. Demek ki bu biraz da romanın benim okuma tarzımla tam olarak eşleşmemesinden kaynaklanıyor.

Karakterlerin hepsini roman boyunca epey yakından tanıdık, birbirleriyle ilişkilerini kolaylıkla takip edebildik ama bir noktaya kadar. Sonra kopukluklar başladı ve romana olan ilgimi dağıttı.

Sonuç olarak, edebi katkısı yüksek bir roman olduğunu düşünmüyorum. Yaz tatilinde plajda veya kafayı yormadan bir roman okuma modundaysanız sizi yormaz. Tarihi kurgu benim türüm diyorsanız da kaçırmayın lütfen.

No comments :

Post a Comment