Jun 4, 2012

Kitap Günlüğüm


Kendi kendime sürekli artık kitap almayacağım diyorum, dayanamıyorum alıyorum. İstanbul Kitap Fuarı’na kadar almayayım diyorum, fark etmiyor, yine alıyorum. Kendime söz vermeyi bırakmam gerekiyor artık demek ki…

Sevgili Kitap Bahçesi'nin beni okuoku.com’daki indirimden haberdar etmesi sayesinde bu hafta kütüphaneme erişme şerefine 3 kitap ulaştı:

İlki Joanne Harris’in “Food Trilogy”sinin ikinci kitabı olan “Böğürtlen Şarabı”.  İlk kitabı okudum okuyalı ikinci kitabı almayı istiyordum ama bir türlü kısmet olmamıştı. Bundan bir sure once de, Kitap Bahçesi'nin blogundaki yayınlardan birinde  okuoku.com’da Joanne Harris kitaplarının indirime girdiğini görmüş ama siteye baktığımda kampanyanın bittiğini görünce çok üzülmüştüm. Sevgili delikitap bana Joanne Harris kitaplarında indirim başladığını söyler söylemez hemen daldım siteye. Hem “Böğürtlen Şarabı”nı hem de üçlemenin son kitabı olan “Beş Dilim Portakal”ı sipariş ettim ama üçüncü kitaba yetişememişim yine. Olsun, kırmızı şarap eşliğinde “Böğürtlen Şarabı”nı okumak da mutlu eder beni.

Siteye Joanne Harris kitaplarına bakacağım diye girip bilim kurgu kitaplarına bakmadan çıkmak olmazdı tabii. Bakınca da almadan olmuyor. Sonuç: Ursula K. Le Guin’den “Balıkçıl Gözü”. Bilim kurgu edebiyatının duayenlerinden kabul edilen Le Guin’den henüz sadece bir kitap okudum ve bir bilim kurgu seven okur olarak çok da ayıp ettim ama geç olsun, güç olsun. Eksikleri yavaştan tamamlayacağım artık.

Son olarak dab u yıl içinde bir vakit alıp okumayı planladığım bir kitap var (Hatta kısmet olursa İstanbul Kitap Fuarından almak istiyorum): İş Bankası Yayınları’ndan Gerald Martin’in “Gabriel Garcia Marquez” isimli biyografisi. Bu kitabı okumadan once de bir kaç Marquez kitabı okumak istiyorum. Şimdilik sadece “Kolera Günlerinde Aşk”ı okudum. “Benim Hüzünlü Orospularım” da halen rafta okunacağı günü bekliyor ama dayanamadım, bir de "Aşk ve Öbür Cinler"i aldım.

Alıp duruyorsun, ne zaman, ne okuyacaksın diye sormayın ama. Söz, okuyacağım hepsini.

1 comment :

  1. Önce bir gözümüz doysun, sonra okuruz. Bizler için ister bir kitabevinde isterse bir internet satış sitesinde olsun kitaplar arasında gezmek her daim aç karnına alışverişe çıkmaya benziyor. Evde okunacak onlarca kitap varken bir yenisini daha almadan duramıyoruz.

    Keyifli okumalar...

    ReplyDelete