May 8, 2012

Mavi Umut'tan Mim-Kitap

Ben bu Türkçe kitap blog alemine dalalı çok olmadı. Bazı bloglarda gördüm aslında bu mimlenme olayını ama beni hiç mimleyen olmamıştı. Esasen mimlendiğimi de Mavi Umut haber vermese, blogunun takipçisi olmama rağmen fark etmemiştim. Her neyse, bu benim ilk mimim olduğundan ve içeriği de tam tercih edeceğim cinsten olduğundan itinayla cevap vereceğim şimdi :)

1. Ne sıklıkla kitap okursunuz?
Her gün. Hafta içi sabah-akşam işe gidip gelirken, öğle tatillerinde hava kötüyse veya kendi kendime kalmak istiyorsam, yorgunluk durumuma göre uyumadan önce, seyahat ederken, her fırsatta, her zaman okumaya çalışıyorum. Haftada bir kitap, günde 50 sayfa okuma hedefim var son 3 yıldır.

2. En sevdiğiniz yazarlar:
En Birinci: José Saramago. Sonrasında da Fakir Baykurt, Neil Gaiman, Yaşar Kemal, Isaac Asimov, Buket Uzuner, Amin Maalouf, Jules Verne.

3. En beğendiğin kitaplar (Okumuştum, okudum, yine okurum dediklerim):
Yokyer (Neil Gaiman), Yitik Adanın Öyküsü (José Saramago), Vakıf Kurulurken (Isaac Asimov), Kaplumbağalar (Fakir Baykurt), Kürk Mantolu Madonna (Sabahattin Ali), Kitap Hırsızı (Markus Zusak), Dr. Ox'un Deneyi (Jules Verne), Kobay (Daniel Keyes), Oda (Emma Donoghue).

4. Yerli/yabancı hangi yazarların kitaplarını tercih edersin?
Açık ara yabancı yazar okuyorum ama kendimi Türk yazarlardan da okumak için disipline etmeye çalışıyorum. Örneğin 2010-2011'de toplam 101 kitap okudum. Sadece 12 tanesi Türk yazarlardan. Bu yıl daha dikkatliyim. Sene başından beri 17 kitap okudum. 3 tanesi Türk yazarlardan.

5. Bugüne kadar en beğendiğin kitap serisi?
Eskiden Harry Potter'dı. Artık Açlık Oyunları.

6. Daha çok hangi tarz okumaktan hoşlanırsın?
Bilim Kurgu ve Fantastik Kurgu (Bu nedenle yabancı yazar daha çok okuyorum ama bu sene Türk yazarlardan da okuyacağım, bir kere daha söz vereyim).

7. En son hangi kitabı okudun?
Gezgin Şövalye / George R.R. Martin
Sürü / Frank Schätzing

8. Şu anda hangi kitabı okuyorsun?
Prag Mezarlığı / Umberto Eco
Divergent / Veronica Roth

9. Kitap blogları hakkında ne düşünüyorsun? Yeterli mi?
Kitap blogumu çift dilde yazmaya karar verdiğim gün bu soruya cevap vermişim :)

10. Kitap okumak sizin için ne ifade ediyor?
Kendimi dinlemek, başka zihinleri keşfetmek, hayal gücümü ve rüyalarımı zenginleştirmek, sosyalleşmek, her geçen gün gelişmek, gelişmek, gelişmek...

11. Mimlediklerim
Vallahi Mavi Umut'un mimlemediği ama benim takipçisi olduğum bir tek blog bulabildim, oda Simay'ın ki (zimlicious) ama her blog sahibi de mimlerden hoşlanmıyor gördüğüm kadarıyla.

Mavi Umut'a bir kez daha teşekkürler :)

2 comments :

  1. ilk mimin hayırlı olsun:)
    bu yıl bende yerli yazarlardan okumaya çalışıyorum,istikrarlıyım.
    vakit ayırıp severek cevapladığın içinde teşekkür ederim.sevgiler;)

    ReplyDelete
  2. Rica ederim. Umarım Türk yazarlara hakkını veririz 2012'de. Biraz araştırınca o kadar çok Türk yazardan bihaber olduğumu fark ettim ki utandım kendimden.

    ReplyDelete