May 20, 2012

Kitap Günlüğüm


Kitap Günlüğüm Renkli Kitap tarafından organize edilen o hafta okuduğumuz , elimize geçen ve okumayı planladığımız kitapları paylaştığımız haftalık bir etkinlik.

Bu hafta okuduğum kitaplar ve okuyacağım kitaplar anlamında çok güzel bir hafta oldu benim için. Bu hafta bitirdiğim kitaplar kindle’ımda İngilizce olarak okuma şerefine eriştiğim ve çok beğendiğim Veronica Roth’tan Divergent ile bir aydır elimde sürünen (sadece araya seyahatlerin ve Divergent’ın girmesi nedeniyle) ama beğenerek okudupum Umberto Eco’dan Prag Mezarlığı’nı bitirdim.

Öncelikle bitirdiğim kitaplardan bahsedeyim biraz. Divergent, Veronica Roth’un yine Divergent isimli üçlemesinin ilk kitabı. Açlık Oyunları’ne benzetilebilecek türde bir kitap, yani distopya türünde ama karşılaştırılamayacak kadar da farklı bir konusu var. Sözün özü Açlık Oyunları üçlemesini beğenip de bu üçlemeyi beğenmeyen çıkmaz diye düşünüyorum (henüz yalnızca ilk kitabı okumama rağmen). Divergent’ın Türkiye’de telif haklarını Artemis Yayınları satın almış durumda ama ne zaman yayınlamayı planladıklarını bilmiyorum. Fikir edinmeniz için kitap kapağını değil de Divergent’ın kitap fragmanını sizinle paylaşmak istiyorum. Kitapla ilgili yorumuma da buradan ulaşabilirsiniz.

İkinci bitirdiğim kitap ise Umberto Eco’nun son romanı olan Prag Mezarlığı. Bir ay kadar sürdü okumayı tamamlamam ama arada uzunca bir ara vermiş olmam nedeniyle. Pek çok kişinin aksine kitabı geç bitirmemin nedeninin ise konusuyla hiç ilgisi yok. Kitabı dün İngilizce olarak yorumladım. Buradan ulaşabilirsiniz. Yarın da Türkçe yorumumu yayınlayacağım.

Gelelim bu hafta hediye olarak gelen kitaplarıma. Hediye olunca insanın yüzünde de ayrı bir gülümseme oluşuyor değil mi? Eşi şu an ABD’de yaşayan ve benim gibi kindle sahibi olan bir iş arkadaşımla geçen hafta Türkiye’de kindle sahibi olup, Amazon’dan kitap satın alamama sorunsalını tartışmıştık. O da bu ara hangi kitaplara baktığımı sormuştu. Ben de önce bu ahlaksız teklifi reddedip, sonrasında kendimi tutamayarak Divergent serisinin ikinci kitabı olan Insurgent ile Ransom Riggs’den Miss Peregrine's Home for Peculiar Children'ı okumak istediğimi söylemiştim. Sevgili arkadaşım her iki e-kitabı da bana “Amazon gift book” aracılığıyla gönderdi. Yine kapaklar yerine kitap fragmanlarını paylaşacağım. Her ikisini de çok beğendim çünkü.



Siz bu hafta hangi kitapları bitirdiniz? Elinize hangi kitaplar geçti?

1 comment :

  1. Gerçekten harika kitaplar, hepsi okumak istediklerimden. Divergent'ın Artemis tarafından haklarının alındığını bilmiyordum bakalım Türkiye'de ne zaman çıkacak. İyi okumalar;))

    ReplyDelete