Apr 8, 2012

Kitap Günlügüm

Az önce The Story Siren'in haftalık etkinliği için benzer bir posting yaptım. Sonrasında da Renkli Kitap'ın blogunda da benzer bir etkinliğin olduğunu gördüm. Dolayısıyla yeni aldığım kitapları Türkçe paylaşma heyecanım da bir anlam kazanmış oldu. Teşekkürler Renkli Kitap!

Geçtiğimiz hafta ilknokta'da Fantastik ve Bilim Kurgu kitaplarında %50'ye varan indirim ve fantastik-bilim kurgu severlerin beğeneceği ve benim oldukça geç keşfettiğim Kayıp Rıhtım'ın sayfasına link vardı. Kampanyanın ilk haftasında alışveriş sepetim çok dolu değildi ama kampanyanın bitiş tarihi yaklaştıkça sepetim de büyüdü, büyüdü ve sonunda resimde gördüğünüz kitapları satın aldım. Hem de tamamına 134 TL ödedim. Gayet iyi bence.

Hangi kitapları, neden aldığımı da buradan paylaşmak isterim. Yukarıdan aşağıya doğru bir bakalım:

1. Düşler Kulesi / Jamil Nasir: Kitap seçimine başladığımda hiç aklımda olmayan bir kitaptı ama kapağını görünce bir arkadaşımın epey önceden tavsiye ettiği bir kitap olduğunu fark ettim ve sepete attım gitti.

2. Büyünün Rengi (Diskdünya, #1) / Terry Pratchett: Bu yazarın adını keşfedeli çoook zaman olmuştu ama nedense bir türlü bir kitabını alıp da okuyamamıştım. Şu an İthaki Yayınları'ndan Diskdünya Serisi'nin 13 kitabı çıkmış. Benim Goodreads'de gördüğüm ise 39 kitap. Prensipte başladığım tüm serileri bitirmek isterim. Şimdiye kadar başardıklarım: Harry Potter (7 kitap), Açlık Oyunları (3 kitap), Millennium (3 kitap) ve Laura (6 kitap). Halen okumaya devam ettiğim seriler ise Zaman Çarkı (4/13), Vakıf (2/7), The Iron Fey (1/3) ve Bir Ada Hikayesi (2/3). Diskdünya'nın kaç kitabını okumayı başarabileceğimden emin değilim ama ilk kitaba bir şans vermeden de bunu öğrenemeyeceğim. Hem bu kitabı Nisan ayında okumayı başarırsam geçen hafta katıldığım "In the Humor of It All Reading Event" için okumam gereken bir kitabı da okumuş olacağım.

3. Kaptan Grant'in Çocukları ve Wilhelm Storitz'in Sırrı  / Jules Verne: Bilim kurgu kitaplarını (ve tabii ki filmlerini) seven biri olarak Jules Verne kitaplarının tamamını okumazsam Usta'ya saygısızlık etmiş olacağım düşüncesiyle İthaki Yayınları'dan çıkan 46 kitaplık seriyi yavaş yavaş okumaya karar verdim. Geçen hafta 6. kitabı olan Dünyanın Merkezine Seyahat'i bu hafta bitirdim ve yorumladım. Bu hafta aldıklarım ise serinin 11. ve 12. kitapları. Okuduğum her kitapla Jules Verne'e bir kere daha hayran oluyorum. Herkesin en az bir kaç tane Jules Verne kitabı okuması gerektiğini düşünüyorum. Benden söylemesi...

4. Şok Dalgası Süvarisi / John Brunner, Uzay Elbisemle Yolculuğa Hazırım / Robert A. Heinlein, Yer Açın! Yer Açın! / Harry Harrison, Ender'in Oyunu / Orson Scott Card ve Otomatik Portakal / Anthony Burgess: Bu beş kitap bir arada benim açından tam "Ustalara Saygı" serisi. Bilim Kurgu klasikleri: İkincisi hariç tüm kitaplar ise tam distopya klasikleri.

5. Carmilla / Joseph Sheridan Le Fanu: Bu kadar fantastik kitap alıp da hiç vampir kitabı almamak olmaz değil mi?

6. Nötralizör / Dost Körpe: Yazarın adı tanıdık diye sepete attığım bir kitap. Nereden tanıdık geldiğini sonradan hatırladım. Dune serisini Türkçe'ye kazandıran çevirmenimizdir kendileri.

7. Muska / Sadık Yemni, Ankara'da Soğuk Gece / Korkut Aldemir ve Esrarname / Ayfer Kafkas: 2012 yılı daha çok Türk yazarın kitabını okumaya karar verdiğim yıldır. Bu vesileyle Türk fantastik ve bilim kurgu yazarlarını da yeni yeni keşfetmeye başladım. Sadık YemniKorkut Aldemir ve Ayfer Kafkas ile de bu vesileyle tanışmış olacağız.

8.  Baba Yaga'nın Yumurtası / Dubravka Ugresic: Sadece adını beğendiğim için aldığım bir kitap. Konusu, yazarı hakkında hiçbir fikrim yok.

9. İçeriden Ölmek / Robert Silverberg: Kapağı biraz korkutucu ama hem kapağı, hem de adı hoşuma gitti. %40 indirimli olunca da dayanamadım, aldım.

Bu kitapların hepsini bir an önce okuyup yorumlamak için sabırsızlanıyorum. Sizler hangi kitapları aldınız bu hafta acaba?

1 comment :

  1. Asıl ben teşekkür ederim, çok memnun oldum. Çok güzel kitaplar almışsın, benzer zevklere de sahibiz, takipçinim;) İyi okumalar!=)

    ReplyDelete