Jun 15, 2014

Ev Sahibiniz Sonunda Bir Şenliği Bitirebildi. Yaşasın!

Evet bir şenliğin daha sonuna geldik. Bugün öğleden sonra kimin ne okuduğunu soracağım.

Bu sefer ben de başardım. En başta karar verdiğim kitapları aralarda değiştirdim. Birazdan detaylarını anlatacağım zaten. O kadar mutluyum ki bu sefer bitirebildiğim için. Bu benim için bir ilk. Yaşasın. İşte benim şenlik maceram:

1. Kategori (10 puan): Tavsiyelerine güvendiği birinin önerdiği bir kitabı okuyanlara (En az 200 sayfa).
Ben bu kategoride aslında Alman yazar Erich Maria Remarque'tan Ölesiye Yaşamak isimli kitabını okuyacaktım ama hem şenlik için, hem Yazar Ayları için, hem Kitap Ağacı, hem de Kitap Oburları'nın blog turları için kitap okumaya çalışınca olmuyor tabii. Herkesin bir kapasitesi var. Benimki de belli. Günlük ortalama 60-65 sayfa okuyorum. Bunun üzerine çıkamayınca da farklı etkinlikle için okumadığım kitapları kesiştirmem gerekti. Bu kategori içinde nihayetinde Kitap Oburları'ndan Hülya ve Gizem'in önerisi İspanyol yazar Laura Gallego Garcia'nın İdhun Günlükleri serisinin ilk kitabı olan 527 sayfalık Direniş'i okudum.

2. Kategori (15 puan): Bir şiir kitabı okuyanlara (Sayfa sınırlaması yok).
1997 Mayıs'ında o zamanki erkek arkadaşımın (şimdiki eşimin)  bana hediye ettiği, Cem Yayınevi'nden çıkmış 126 sayfalık Ahmed Arif'in Hasretinden Prangalar Eskittim isimli şiir kitabını okumayı planlamıştım ve okudum.

3. Kategori (15 puan): Herhangi bir edebiyat ödülü kazanmış bir kitap okuyanlara (En az 200 sayfa).
Bu kategoride 2011 İzmir Kitap Fuarı'ndan aldığım, 2010 yılında hem Hugo hem Nebula hem de Locus En İyi Roman Ödülü kazanmış Paolo Bacigalupi'den Kurma Kız'ı okumayı planlamıştım ama kitabı okumayı şenliğin son haftasına bırakınca kitabı değiştirmem gerekti. Bu nedenle Hiromi Goto'nun 2010 yılında Kanada Sunburst En İyi Genç Yetişkin Romanı ödülünü alan 211 sayfalık Yarım Dünya isimli kitabını okudum.

4. Kategori (15 puan): Bir öykü kitabı okuyanlara (Sayfa sınırlaması yok).
Bu kategori de aynı şiir kategorisi gibi en başta planladığım kitabı okuyabildiğim bir kategori oldu. Okuduğum kitap ise Fakir Baykurt'un 251 sayfalık Can Parası isimli öykü kitabı.

5. Kategori (20 puan): Adında bir çiçek adı olan veya "çiçek" sözcüğü geçen bir kitap okuyanlara (En az 200 sayfa).
Kütüphanemde olmasına rağmen bu seneki Ankara Kitap Fuarı'nın Sahaflar Sokağı kısmında şahane kapaklı eski bir versiyonunu bulunca hemen aldığım 287 sayfalık Alexandre Dumas'tan Siyah Lale isimli kitabı okudum. Çok güzel bir kitap bu kitap. Ben çok eğlenerek arada üzülüp arada sevinerek okuyorum iki seferdir. Halen okumadıysanız tavsiye ederim. Bu arada Milliyet Yayınları'nın bu kapağı şahane değil mi?

6. Kategori (20 puan): Şimdiye kadar hiç bir kitabını okumadığı bir kadın yazardan bir kitap okuyanlara (En az 200 sayfa).
Şenliği başlattığım gün okumaya başladığım Tie Ning'in 397 sayfalık Yıkanan Kadınlar isimli kitap oldu bu kategoride okuduğum.

7. Kategori (20 puan): İlk kitabı 2010 yılında veya daha sonrası yıllarda çıkmış bir yazardan bir kitap okuyanlara (En az 200 sayfa).
Bu kategori de yine iki farklı etkinliği birleştirdim. Kitap Oburları ile blog turunu yaptığımız Teri Terry'nin 354 sayfalık 2055: Büyük Hesaplaşma isimli kitabını okudum.

8. Kategori (20 puan): Sinemaya uyarlanmış bir kitabı okuyup filmini izleyenlere (En az 200 sayfa).
Planlarımı gerçekleştirebildiğim bir başka kategori de bu oldu. Şahane bir kitap ve filmdi seçtiğim. Halen okumayanlara, izlemeyenlere şiddetle tavsiye ederim. Bahsettiğim kitap Edmond Rostand'ın Cyrano de Bergerac isimli kitabı (oyunu). O kadar güzel, o kadar eğlenceli ve dramatik bir oyundu ki ve ben o kadar değişik bir ortamda okudum ki bu kitabı, asla unutmam herhalde. Gerard Depardieu'nun Cyrano'yu canlandırdığı film ise ayrı güzel.

9. Kategori (20 puan): Kütüphanesinde en uzun süredir okunmayı bekleyen o kitabı okuyanlara (En az 200 sayfa).
Uzun zamandır kütüphanemde okunmayı bekleyen İspanyol yazar Bernardo Atxaga'nın Obabakoak isimli romanını okuyacaktım ama şenliğin son haftası iş için Bodrum'a gitmem gerekince Obabakoak yerine Halikarnas Balıkçısı'nın 2005 yılında alıp da okumadığım 207 sayfalık Aganta Burina Burinata isimli romanını okumaya karar verdim. Bu kitabı okumayı da şenliğin son gününde bitirdim.

10. Kategori (25 puan): Kendisi doğmadan en az 100 yıl önce yazılmış bir kitap okuyanlara (En az 200 sayfa).
Cervantes'in Don Kişot'unu okumayı planlarken nihayetinde okuduğum Dostoyevski'nin iki ciltlik, toplam 741 sayfalık Suç ve Cezası oldu. Bu da Kitap Ağacı ile Okuma Şenliği'ni kesiştirdiğim bir kategori oldu.

11. Kategori (25 puan): Rus edebiyatından bir kitap okuyanlara (En az 200 sayfa).
Aleksandr Solzhenitsyn'den Kanser Koğuşu'nu okumayı planlamıştım. Şenliğin bitmesine kalan süreye ve okunacak kitaplarıma bakınca daha kısa bir roman olan Lev Tolstoy'un Hacı Murat'ını okudum nihayetinde.

12. Kategori (45 puan): Aynı yazardan en az 1.200 sayfa kitap okuyanlara.
En başta planladığımı gerçekleştirebildiğim bir kategori. Ted Dekker'in Çember serisinden Siyah ve Kırmızı'yı okuyarak 1.210 sayfaya ulaştım.

Sonuç olarak bu şenliği 4.843 sayfa okuyarak 250 puanla tamamladım. Şenlik süresince hiçbir şenlik kategorisine girmediği halde okuduğum diğer kitaplar ise Bülent Şenocak'tan Düş Yollarda Kırıldı, Gabriel Garcia Marquez'den Yüzyıllık Yalnızlık, Orhan Veli Kanık'tan Yalnız Seni Arıyorum, Sadık Hidayet'ten Kör Baykuş, Mine Söğüt'ten Beş Sevim Apartmanı ve Altay Öktem'den Filler Çapraz Gider oldu. 2014 ilkbaharı sanırım en çok kitap okuduğum ilkbaharlardan biri oldu benim için ne mutlu bana.

3 comments :

  1. Çok başarılı bir deneyim olmuş bir daha olursa bende katılmak istiyorum kesinlikle (:

    ReplyDelete
  2. i have never read Haci Murat! you are making me look bad now! ;)

    i definitely recommend Cancer Ward when you have time, though. it is my favorite by Solzhenitsyn.

    i finished reading the collection of Sabahattin Ali's letters - and yes, okay, in the end there was prison, so i was finally convinced it was the same book as yours!! but i found it sad - i thought all the worth-memorizing romantic lines stopped as soon as they had their daughter!! i really missed the old style of letters, and i'm not even his wife :P now for my Turkish book i am reading Atesten Gomlek (also courtesy of the Ankara Book Fair)...

    i will definitely try to participate in your next "Senlik"!

    (You either got this comment zero times or fifty times. I have no idea what blogspot is doing...)

    ReplyDelete