Sep 12, 2013

[Blog Tur] Kuralsız - Veronica Roth | Film Hakkında















Orijinal Adı: Insurgent (Divergent, #2)
Türkçe Adı: Kuralsız (Uyumsuz, #2)
Yazar: Veronica Roth (ABD)
Sayfa Sayısı: 507
Yayınevi: Artemis Yayınları (2013)
Türü: Genç yetişkin, distopya, bilim kurgu
Değerlendirmem: %84 - Mükemmel

NEDEN BU KİTAP?
Kitap Oburları'nın blog turu devam ediyor da ondan...

KONUSU (TANITIM BÜLTENİNDEN):
Her seçimin bir sonucu vardır. Tris sevdiklerini -ve kendini- kurtarmak zorunda. Üzüntü, fedakarlık, kimlik, bağlılık, kurallar ve aşkla ilgili sorunlarla boğuşurken bu hiç de kolay olmayacak. Üstelik savaş başlıyor ve herkes tarafını seçmek durumunda. Ancak geri dönüşü olmayan bir yola giriyorsan, zafer getireceğini umduğun seçim, tüm hayatını altüst edebilir.

DEĞERLENDİRMEM:
Esasen Uyumsuz serisinin ikinci kitabı olan bu kitabı geçen sene Ağustos ayında okumuştum (ve İngilizce olarak Eylül ayında yorumlamıştım). Uyumsuz serisinin ilk kitabı olan Uyumsuz'u da yine geçen sene Mayıs ayında alıp okuduktan sonra aslında kendi kendime söz vermiştim. Üçüncü kitabın çıkmasına daha çok vardı ve 2013'e kadar bekleyecektim. Bu yüzden Kuralsız'ı hemen okumamalıydım ama ancak 3 ay sabredebildim. İçimdeki merakı bastıramadım ve (çok net hatırlıyorum) bir hafta sonu işi gücü bırakıp okumaya verdim kendimi.

Aslında başlangıçta biraz endişeliydim. İlk kitabı o kadar çok sevmiştim ki ikinci kitapta kurgunun bozulmasından çok korkuyordum. "Ya ilk kitapta korkmama rağmen emaresine rastlanmayan aşk üçlüsü bu kitapta oluşursa... Ya yazar bu distopik evreni anlatma detayını derinleştirmeye çalışırken her şeyi komple batırırsa..." diye diye okudum kitabın dörtte birini.

Kitabın genelinde peki ne buldum? Ne bulmadım ki: aşk, aksiyon, romantizm, şiddet - Her şey bir aradaydı. Tris ve Four'un dünyasına daha çok girme fırsatı bulmuştum. Birbirlerine, kendilerine ve diğerlerine neden bu şekilde davrandıklarını öğrenip, karakterlerle empati kurmayı (zaman zaman) başarabildim. Kurguda her şey henüz tam değil ve Veronica Roth'un bunu özellikle yaptığından ve üçüncü kitabın mükemmel olacağından eminim artık. İlk kitabı olduğu gibi bu kitabı da şiddetle öneririm. Ben 22 Ekim'de satışa çıkacak serinin son kitabı olan Allegiant için uzun zamandır beklemedeyim.

"Divergent" (Uyumsuz) | Film Hakkında

Kitap olarak Uyumsuz'un Türkçe baskısı benim beklediğimden daha uzun bir süre sonra çıktı (Ülkemizdeki malum bandrol sorunlarının bu kitabı etkilediğini düşünüyorum). Neyse ki kitapların Türkçe çevirilerinde yaşanan gecikmeleri filmlerde yaşamıyoruz. Sadece arada çok uyduruk altyazılar oluyor ama genelde dünyayla eş zamanlı veya bir iki hafta gecikmeli filmleri izliyoruz. 

Uyumsuz'un filmi de kitabı gibi ortalığı ayağa kaldıracak gibi görünüyor. Aylardır çeşitli internet sitelerinde oyuncuların kimler olacağı, bütçesi, yönetmeni konusunda yarışmalar, iddialar uçuştu gitti. Neyse ki ilk fragman yayınlandı da herkes bir sakinledi.

Veronica Roth bu gencecik yaşında yarattığı eşi benzeri olmayan distopik dünyanın henüz son kitabı yayınlanmamışken, serinin tüm kitaplarının film hakları satın alındı. Yeni çıkış yapan bir yazar olduğu düşünüldüğünde ve serinin son kitabı neredeyse hiç yazılmamışken film haklarının Summit Entertainment ve Red Wagon Entertainment tarafından alınması artık yapımcıların vizyonerliğini mi yoksa riske olan ilgilerini mi gösterecek bunu bugünden bilmek zor ama ilk iki kitabın başarısı düşünüldüğünde doğru bir tercih yaptıkları ortada. Film 21 Mart 2014'te ABD'de gösterime girecek.

Filmin oyuncuları arasında en çok merak edilen Tobias "Four" Eaton (Dört) karakterini kimin oynayacağıydı. Lucas Till, Jack Reynor, Jeremy Irvine, Alex Pettyfer, Brenton Thwaites, Alexander Ludwig ve Luke Bracey'nin adı geçti ama gel gelelim ki 15 Mart'ta Theo James'in seçildiği açıklandı. İşte bununla birlikte itirazlar başladı. Özellikle Theo James'in kitaptaki Four'dan 10 sene büyük olması kendi başına bir başlık oldu. Tris'in seçimi ise o kadar sansasyonel olmadı ve Shailene Woodley rolü kaptı.

Yönetmen Neil Burger film çekimlerini bu sene Nisan-Temmuz döneminde Chicago'da gerçekleştirdi. Yapımcılar film seti dışında yapılan çekimlerde basının ilgisini çekmemek için başka bir film adı kullandılar.

Son olarak, aylardır beklenen film fragmanı 25 Ağustos 2013'te MTV Müzik Ödülleri'nde yayınlandı. Sizleri bu fragmanla baş başak bırakıyorum. 

Küçük bir finansal analist notu bırakmadan da geçemeyeceğim. 80 Milyon USD bütçeli Uyumsuz'un dünyadaki dağıtım haklarına sahip olan Lionsgate hissesi filmin  fragmanının yayınlanmasının ertesinde işlem gördüğü borsada tavan yaptı ve 8 analist Lionsgate hissesi için belirlenen 12 aylık hedef hisse fiyatını da film gelirlerinin dünya genelinde çok yüksek olacağı beklentisiyle yukarı revize etti.



11 - 16 Eylül Tur Programı

11 Eylül thcodex.blogspot.com  |  Kitap Yorumu - Çekiliş
12 Eylül pinucciasbooks.blogspot.com  |  Kitap Yorumu - Film Hakkında
13 Eylül mirielenda.blogspot.com  |  Kitap Yorumu - Bunları Biliyor musunuz?
14 Eylül sohbetedecekkimseyok.blogspot.com  |  Kitap Yorumu - Yazar Tanıtımı
15 Eylül raflarinarasindan.blogspot.com |  Kitap Yorumu  -  Alıntılar
16 Eylül sssuigenerisss.blogspot.com |  Kitap Yorumu - Tanıtım Videoları

1 comment :

  1. Canım merhaba, maillerimi görüyor musun?? Listemdeki kitaplar bitti benim

    ReplyDelete