Aug 3, 2013

Cumartesi İlk 10: Başlamak İstediğim Seriler

Sihirli Kitap'ın ev sahipliğini yaptığını Cumartesi İlk 10 etkinliğinin bu haftaki konusu "Başlamak İstediğin Seriler". Kısa bir süre ara veren bu etkinliğin keyifli bir başlıkla devam ettiğini görünce hemen katılmaya karar verdim. Listemi oluştururken kuralı azıcık esnettim. İlk kitabını okuduğum ama okumamın üzerinden aylar yıllar geçip ilk kitabı bile unuttuğum serileri de dahil ettim. Siz de katılmak isterseniz, buraya tıklamanız yeterli.

İşte tüm kitapları elimde olmasına rağmen ya ilk kitabını okuyup devamını getiremediğim ya da hiçbir kitabını okuyamadığım seriler:

  1. Bir Uzay Efsanesi / Arthur C. Clarke / İthaki Yayınları: Yanda resmini gördüğünüz bu tek cilt versiyonu geçen sene İstanbul Kitap Fuarı'ndan almıştım. Henüz kapağı açılmadı.
  2. Yaşlı Adamın Savaşı / John Scalzi / İthaki Yayınları: Bilim kurgunun "soap operası" olarak bilinen "space opera" türünde yazılmış bu serinin ilk kitabını büyük bir keyifle okuduktan sonra serinin kalan kitaplarını hemen satın almıştım. Aldım da ne oldu? Bekliyorlar okunmayı işte.
  3. A Game of Thrones (Taht Oyunları) / George R.R. Martin / Bantam Publishing: Amazon'da acayip bir indirip yakalayıp serinin epey bir kitabının e-kitabını almıştım. Artık serinin çok uzun olmasından mı yoksa orijinal dilde okumaya çekinmemden mi bilemiyorum başlayamadım bir türlü.
  4. Rizzoli & Isles / Tess Gerritsen / Martı Yayınları: Serinin ilk kitabı olan Cerrah yorumumda da belirttiğim gibi tıbbi gerilimi sevmeme rağmen çeşitli endişeler nedeniyle başlamayı geciktirdiğim Tess Gerritsen romanlarını okumak istiyorum artık.
  5. Iron Fey / Julie Kagawa / Harlequin Teen: Bu serinin ilk kitabının tanıtımını ve yorumunu 2010 yılında yabancı bir blogda görüp Amazon'dan ilk iki kitabını almıştım. O dönemde henüz diğer kitaplar çıkmamıştı. İlk kitabı gelir gelmez okumuş ve çok sevmiştim. Üçüncü kitabın çıkış tarihi belli olunca ikinci kitabı okurum diye düşünmüştüm ama halen okumadım. Hatta sevgili Leslie'nin ailesinin Türkiye ziyareti sayesinde elimde serinin tüm kitaplarının hard copysi mevcut. Bu arada yanlış hatırlamıyorsam bu serinin Türkiye yayın hakları Pegasus'ta. 
  6. Yerdeniz / Ursula K. Le Guin / Metis Yayınları: Bilim kurgu ve fantastik kurguyu bu kadar severken Ursula K. Le Guin okuduğum kitaplar arasında yeterince zaman ayırmadığım bir yazar. Elimde serinin sadece ilk kitabı var ama en azından bu listeye yazayım ki dönüp baktığımda kendime de bir hatırlatma olsun.
  7. Perg Efsaneleri / Barış Müstecaplıoğlu / Metis Yayınları: Geçen sene İstanbul Kitap Fuarı'ndan Metis Yayınevi'nin standında %70 indirimde görünce hiç düşünmeden satın aldığım bir seri. Aslında çok uzun zamandır Barış Müstecaplıoğlu'ndan bir kitap okuyasım ve bunu gerçekleştirmek için aldığım yazarın Şamanlar Diyarı adlı kitabı var elimde ama kitap çok, vakit az (Yeterli bir bahane mi acaba?) 
  8. Duman ve Kemiğin Kızı / Laini Taylor / Artemis Yayınları: Kitap Oburları olarak bu sene Mart ayında bu serinin aynı ismi taşıyan ilk kitabının turunu yapmıştık yayınevinin desteğiyle. Ben o dönemde serinin devam kitaplarını Amazon'dan satın alsam mı diye bir düşünmüştüm ama nasıl olduysa kendimi vazgeçirebilmiştim. Serinin devamını sabırsızlıkla bekliyorum.
  9. Grisha / Leigh Bardugo / Martı Yayınları: Bu seriden ilk The Story Siren vesilesiyle haberdar olmuştum. Sonrasında da Martı'dan yorumlamam için serinin ilk kitabı olan Gölge ve Kemik gelince biraz gecikmeli de olsa okuyup yorumlamış ve konusunu sevmiştim. Devamını bekliyorum.
  10. Bir Ada Hikayesi / Yaşar Kemal / Yapı Kredi Yayınları: İlk kitabını seneler önce okuduğum ve çok net okuduğum, ikinci kitabını (artık nasıl okuduysam) okumama rağmen hatırlamadığım ve baştan okumak istediğim seri. Tüm kitapları elimde mevcut olup okunmayı bekliyorlar.

İşte benim okunacak serilerim. Hatta burada listeye eklemediğim ve mutlaka bahsetmek istediğim seriler var:
  • Senede ortalama bir kitabını okuduğum Robert Jordan'ın Zaman Çarkı serisi var. En son sanırım 4. kitabın ilk cildini okudum. 
  • Isaac Asimov'un Vakıf serisi var yarısı okunmayı bekleyen. 
  • Jules Verne'in "Exraordinary Voyages" adı altında seri olarak nitelendirilen kitapları var ama benim niyetim İthaki Yayınları'ndan çıkan tüm Jules Verne kitaplarını okumak olduğundan listeye dahil etmedim. 
  • Margaret Atwood'un MaddAddam üçlemesi var. İlk kitabı Oğlak Yayıncılık'tan "Antilop ve Flurya" adında çıkmıştı. (Ben de burada okuyup yorumlamıştım). Devamı gelmedi. 
Sizlerde durum nedir acaba?

3 comments :

  1. Perg Efsaneleri Serisini Okumuştum. Tam anlamıyla muhteşem bir seri. Hele ki bir Türk'ün yazmış olması ayrı bir güzellik. Zannediyorsan D&R'de her bir kitabı 4TL ama internet üzerinden.

    ReplyDelete
  2. Robert Jordan'ın Zaman Çarkı'na cesaret edemem. Mümkün değil! Ömür biter Zaman Çarkı bitmez yahu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ben de her cildi yarıladığımda kalan kitapları hemen okuyacağım diyip bitirdiğimde fikir değiştiriyorum. Ortalamam senede bir kitap. Bu sene daha okumadığımı da hatırlamış oldum şimdi.

      Delete