Jun 19, 2013

[Blog Tur] Doğum Lekesi - Caragh M. O'Brien | Yazarla Söyleşi


Orijinal Adı: Birthmarked (Birthmarked, #1)
Türkçe Adı: Doğum Lekesi (Doğum Lekesi, #1)
Yazar: Caragh M. O'Brien (ABD)
Çevirmen: Zeynep Yeşiltuna
Sayfa Sayısı: 477
Değerlendirmem: %79 - Çok iyi
Ben bu kitabı okurken...: ... ev aldık :)

NEDEN BU KİTAP?
Oburgiller familyasından olduğumdan ötürü.

KONUSU (ARKA KAPAKTAN):
Geleceğin dünyasında insanoğlu ikiye bölünmüştür. Bir yanda son derece ihtişamlı ve korunaklı hayatlar yaşayan üstün ırk, diğer yanda bu ırkın varlığını sürdürmek için görevlendirilmiş, zor koşullar altında yaşayan ötekiler... Yüzündeki çirkin yara izi yüzünden kusursuzların dünyasından ucube olarak dışlanan bir kız, bu üstün ırkın bilinmeyen gerçeklerini ortaya çıkaracak bir güce sahiptir; çünkü geleceğin kaderi, bu kıza ait eski ve gizemli bir kurdelenin ucundadır.

DEĞERLENDİRMEM:
Bu kitabı öyle bir zaman okudum ki yağmurlar yağdı, şimşekler çaktı şu Türkiye denizinde usulca ilerleyen kayığımın üstünde. Öyle bir fırtına çıktı ki nice kayıklar alabora oldu, kimi fena yaralandı bu fırtınada, kimisi bir daha çıkamadı suyun yüzüne. Gözümün internete ve 2-3 TV kanalına kilitlendiği, iş güç dışında boş kalan tüm zamanında okuduğum yazdığım, tweet attığım, sinirlerimin gerildiği, enerjimin çekildiği, bir yandan umutlandığım bir yandan iki satır okuyacak dinginliğimin kalmadığı bir süreçti son bir iki hafta. Günlerce kitap alamadım elime. Kendimi toparlamaya başladığım zamanda ilk okuduğum kitaptı Doğum Lekesi ve inanılmaz sevdim kitabı. Nedenini çözemedim. Kendi standartlarıma göre ve son zamanda okuduğum tüm distopyalar arasında öyle acayip ayrışan bir konusu yoktu ama "dış güçlerin" etkisinden kaynaklı olsa gerek inanılmaz keyif aldım. Kurgu ve karakterler üzerinden detaylara girmeden distopya türünü seven herkese önereceğim bir kitap olduğunu belirteyim Doğum Lekesi'nin ve sizi yazarla yaptığım söyleşiyle baş başa bırakayım.

DOĞUM LEKESİ YAZARI CARAGH M: O'BRIEN İLE SÖYLEŞİ

Kitap Oburları: Merhaba Caragh, öncelikle bizimle söyleşi yapmayı kabul ettiğin için teşekkürler.
Caragh M. O’Brien: Öncelikle bizimle söyleşi yapmak istediğiniz için teşekkürler. Doğum Lekesi’ni umarım beğenerek okumuşsunuzdur.

Kitap Oburları: Neden genç yetişkin kitapları?
Caragh M. O’Brien: Aslında bu yola bir genç yetişkin romanı yazayım diye çıkmadım. Elimden gelenin en iyisini yaptığımı düşündüğümde ortaya çıkan roman bu türe denk geldi sadece. Romanın merkezinde 16 yaşındaki bir ebe olan Gaia olduğundan editörüm bu romanın hedef kitlesinin genç yetişkinler olacağını söyledi. Ben de editörümü dinledim ama sonrasında gördük ki kitabı yetişkinler de okudu ve sevdi.

Kitap Oburları: Genç yetişkin türünde yazmanın en zor tarafı nedir?
Caragh M. O’Brien: Sanırım en zor kısmı kendiniz genç yetişkin değilken bir genç yetişkin nasıl davranır, nasıl tepki verir diye kurgulamak. Günlük hayatımda gönüllü katıldığım aktivitelerde pek çok genç yetişkin şair ve yazarla vakit geçirmek işimi biraz kolaylaştırdı. Kalabalık bir ailemin olması da bir başka avantaj oldu benim için.

Kitap Oburları: Doğum Lekesi’ni yazmaya başladığınızda nasıl bitireceğinizi biliyor muydunuz, yoksa, olaylar yazdıkça mı gelişti?
Caragh M. O’Brien: Kitabı yazmaya başladığımda nasıl sonlandıracağımı aşağı yukarı biliyordum ama romanı son haline getirene kadar üzerinde çalıştığım taslak 10’dan fazla revizyona uğradı.

Kitap Oburları: En çok günün hangi saatlerinde yazmayı seviyorsunuz?
Caragh M. O’Brien: Özellikle tercih ettiğim bir saat yok. Herhangi bir zamanda, herhangi bir yerde yazabilirim.

Kitap Oburları: Romanınızın herhangi bir bölümünü yazmak için bilgisayar karşısına geçtiğinizde planladığınızın tamamen dışında şeyler yazdığınız oluyor mu? Yazarken kafanızdaki kurgunun değil de yarattığınız karakterlerin romanın ilerleyişini belirlediği zamanlar oluyor mu?
Caragh M. O’Brien: Kesinlikle. Karakterlerim ve ben bir takımız ve karakterlerimin beni şaşırtacağına güvenerek yazıyorum biraz da. Böyle olmasa yazmanın keyfi de kaçabilir sanki. Bu arada bu sorular bana senin de bir yazar adayı olduğunu düşündürttü.
Kitap Oburları (Pınar): Çoğunluğun sesiyim sadece. Şimdiye kadar hiç yazma girişimim olmadı.

Kitap Oburları: En çok ne tür müzik eşliğinde yazmayı seviyorsunuz?
Caragh M. O’Brien: O günkü ruh halime göre değişiyor ama en sık dinlediklerim Eric Whitacre, The Lumineers, Bonnie Raitt ve James Taylor.

Kitap Oburları: Doğum Lekesi’nde değişiklik yapmak şansınız olsa değişiklik yapar mıydınız? Neyi değiştirdiniz?
Caragh M. O’Brien: Tek kelimesine dokunmazdım. Ben romanı tamamladığımda artık romanın benimle bağı koptu. Doğum Lekesi’nin ayrı bir hayatı var şimdi. Bu arada şu an yazmakta olduğum romanı değiştirmekle meşgulüm şu an.

Kitap Oburları: Nerelerde yazmayı tercih ediyorsunuz? Sevdiğiniz belli bir yer var mı?
Caragh M. O’Brien: Evin içinde güneş vuran herhangi bir kanepe üzerinde.

Kitap Oburları: Yazarken tıkandığınızda ne yapıyorsunuz?
Caragh M. O’Brien: Bir yazarın tıkanması gerçekten çok sancılı bir süreç. Çünkü hiçbir zaman bu tıkanmanın ne kadar süreceğini tahmin edemiyorsunuz. Böyle zamanlarda ben hiç bir şekilde yazmaya ara vermiyorum. O an üzerinde çalıştığım romanla ilgili olsun olmasın devamlı bir şeyler karalıyorum. Genelde son yazdığım birkaç sayfayı okumadan silip baştan yazmaya çalışıyorum. Gündüzleri peş peşe yazamadığım dönemlerde kendimi gündelik işlere verip geceleri yazmayı deniyorum. Az önce de söyledim, tekrar yinelemek istiyorum. Hiç bir şekilde “yazma” sürecine ara vermiyorum. Ara vermeniz durumunda geri dönmek tahmin ettiğinizden zor olabilir ve uzun sürebilir. Geçmişte bunu da yaşadım ve dersimi aldım.

Kitap Oburları: Kitap yazmak isteyen okuyucularınız için önerileriniz nelerdir?
Caragh M. O’Brien: Önerim çok basit: Size zevk veren, hoşunuza giden her konuda yazın.

Kitap Oburları: Son olarak, Türk okurlara vermek istediğiniz bir mesaj var mı?
Caragh M. O’Brien: Kitaplarım kendi ülkem dışında bir ülkede her yayınlandığında sanki ilk kitabım satışa çıkmış gibi heyecanlanıyorum. Bu heyecanıma daha da heyecan katacak bir durumda Türkiye’ye gelebilmem olurdu herhalde. Bu keyifli söyleşi için tekrar çok teşekkürler.

17-23 HAZİRAN TUR PROGRAMI

17 Haziran 2013 - sssuigenerisss.blogspot.com | Çekiliş
18 Haziran 2013 - mirielenda.blogspot.com | Ön Okuma
19 Haziran 2013 - pinucciasbooks.blogspot.com | Yazarla Söyleşi
20 Haziran 2013 - thcodex.blogspot.com | Bunları Biliyor musun?
21 Haziran 2013 - raflarinarasindan.blogspot.com | Yazar Tanıtımı

No comments :

Post a Comment