May 1, 2013

Misafir Yayın: Başak'tan "Dostluk Ekmeği" yorumu

Arkadya Yayınları tarafından okuyup yorumlamam için gönderilen ve benim okuma zevklerine daha uygun olduğu için sevgili arkadaşım Başak'a hediye ettiğim "Dostluk Ekmeği"ni Başak okudu ve yorumladı. Buradan Arkadya Yayınları'na tekrar teşekkürler...


DOSTLUK EKMEĞİ / DARIEN GEE

Sevgili arkadaşım Pınar’ın hediyesiydi bu kitap. Kitabı verdiğinde çok mutlu oldum. Daha kitabı açıp okumadan kitabın kapağı çok şey anlattı bana. Bir an önce okumak istedim.

Hayatının zor dönemlerinden birini yaşayan ve yaşama sevincini kaybetmiş bir kadın olan Julia Evarts’ın kızı Gracie ile birlikte eve gelmesi sonucu kapının önüne bırakılmış bir tabak içinde ekmek tarifinin de bulunduğu bir not bulması ve kızının ısrarı üzerine bu tarifi denemesi ile başlar her şey. Diğer kahramanlarımız Madeline Davis ve Hannah Wang de Brisay aynı kasabaya taşınır. Ve olaylar bu üç kadının etrafında diğer yardımcı karakterlerin de etkisi ile gelişir.

Kitabın kapak tasarımı çok güzel ve başarılı. Sanki o sofradasınız ve ekmeğin kokusunu alıyorsunuz birden :)

Seçilen karakterler oldukça gerçekçi ve sıcak. Birbirlerine olan bağlılıkları ve kurdukları dostluk insanı imrendiriyor okudukça.

Hayata dair her şey vardı bu kitapta. Acısıyla tatlısıyla tüm lezzetleri içinde barındıran bir hikaye…Okurken hem güldüm hem üzüldüm…Anlatımını akıcı, anlaşılır ve içten buldum. Okurken kendinizden ve çevrenizden bir şeyler bulmak ayrı bir keyif veriyor insana…Kitapta “sevgi, dostluk, aile, yaşam sevinci, yardımlaşmak, iletişim kurmak, destek olmak, paylaşmak” gibi günümüz insanı için biraz daha uzak olan kavramlara yer verilmesi ve bunlara değinilerek okuyucuya hatırlatılması güzel...İçimizi ısıtacak ve renklendirecek türden bir hikaye…

Kitabın sonunu, kitabı ilk okumaya başladığımda tahmin etmiştim, yanılmadığıma sevindim :)

Bu arada yemek yapmayı ve yeni lezzetler denemeyi seven biri olarak kitapta yer alan tarifler çok hoşuma gitti. En yakın zamanda yapımı büyük bir sabır gerektiren Amiş Dostluk Ekmeği’ni denemek ve sevdiğim insanlarla bu güzel lezzeti paylaşmak istiyorum.

Hayat her şeye rağmen güzeldir, yeter ki biz sahip olduğumuz değerlerimizi ve duygularımızı kaybetmeyelim; her şeyin bizim elimizde olduğunu unutmayalım…

Siz de güne keyifli bir mola vermek, özlemini duyduğunuz değerlere doğru yolculuk yapmak isterseniz bir fincan sıcacık kahve ve hayalgücünüz eşliğinde bu güzel kitabı okuyabilirsiniz…

Umarım beğenirsiniz :)

No comments :

Post a Comment