Apr 6, 2013

Yüzen Şehir | Jules Verne

Orijinal Adı: Une Ville Flottante
Türkçe Adı: Yüzen Şehir
Yazar: Jules Verne (Fransa)
Çevirmen: Volkan Yalçıntoklu
Sayfa Sayısı: 258
Yayınevi: İthaki Yayınları
Değerlendirmem: %78 - İyi
Ben bu kitabı okurken...: ... İzmir-Ankara uçağındaydım.

NEDEN BU KİTAP?
Yoksa nedenini bilmiyor musunuz? Yazar Ayları etkinliğimizde bu ay Jules Verne kitapları okuyoruz ondan. Katılmak için yandaki etkinlik logomuza tıklayın lütfen.

KONUSU:
Bilim kurgu ve fantastik kurgu türünün en usta yazarlarından Jules Verne'in 1870 yılında yayınlanan bu romanı "Great Eastern" ismindeki İngiltere-ABD arasında seyahat eden dev gemideki birbirinden enteresan karakterlerin kesişen yaşam hikayelerinden oluşmaktadır.

DEĞERLENDİRMEM:
Jules Verne'in tüm kitaplarını okumaya 2011 yılı başlarında karar vermiştim. İthaki Yayınları'ndan çıkan Jules Verne serisi de bu kararımda çok belirleyici olmuştu. Teoride her ay bir Jules Verne kitabı okuyacaktım. Şimdiye kadar 25 kitabı satın almama karşın Yüzen Şehir okuduğum 10. kitap oldu. Yazar Ayları etkinliğimizde ayın yazarı olarak Jules Verne seçilince öyle bir mutlu oldum ki, Nisan ayında her ay bir Verne kitabı okumaya karar verdim.

Yüzen Şehir, Jules Verne'in "Extraordinary Voyages" olarak bilinen serisinden bir kitap. Her ne kadar kıtalar arası bir yolculuk olsa da konusu ön planda karakterler var bu sefer. Bilimsel öğeler eksik sanmayın sakın. Rüzgarın hızı olsun, gemicilikle ilgili her türlü terminoloji olsun yemeğe konulan baharat gibi serpiştirilmiş romanın dört bir yanına. Jules Verne bunu bu sefer kararında yapmış, okuyucuyu boğmuyor (Bazı romanlarda ayarı kaçırdığını düşünüyorum da).

Yüzen Şehir, bir çırpıda okuyabileceğiniz, zaman zaman sizi gülümsetecek, zaman zaman üzecek olaylarla bezenmiş bir yolculuk hikayesi. Ben de bir yolculuk esnasından okudum ve keyif aldım. Severek öneririm.

Not: Ev sahipliğini yaptığım Yazar Ayları etkinliğimizde ilk kez bu ay ayın yazarının kitabını ilk okuyup yorumlayan olabildim :)

No comments :

Post a Comment