Apr 17, 2013

Baba Yaga'nın Yumurtası | Dubravka Ugrešić

Orijinal Adı: Baba Yaga Laid an Egg
Türkçe Adı: Baba Yaga'nın Yumurtası
Yazar: Dubravka Ugrešić (Hırvatistan)
Çevirmen: Alev Berberoğlu
Sayfa Sayısı: 312
Yayınevi: İthaki Yayınları
Değerlendirmem: %53 - Eh işte!
Ben bu kitabı okurken...:... Bir çırpıda okusam bitse de Jules Verne okusam diye bir acele içerisindeydim.

NEDEN BU KİTAP?
Son dönemde peş peşe ABD edebiyatından çıkma kitap okudum ki, Türk edebiyatına da dönesim yoktu, Balkan edebiyatından bir kitapla değişiklik yapayım dedim.

KONUSU:
Yaşlılık ve Balkan (daha doğrusu Slav) kültüründeki "Baba Yaga" olgusu üzerine kurgusalımsı garip bir kitap.

DEĞERLENDİRMEM:
Roman üç kısımdan oluşuyor. İlk iki kısımda iki ayrı hikaye üzerinden yaşlılık, ölüm ve "Baba Yaga" mitinin farklı öğelerinden bahsediliyor. Son kısımda ise "Baba Yaga" mitinin farklı Slav ülkelerinde simgelediklerinden bahsediliyor. Galiba biraz farkla folklorik bilgi vardı kitapta. Bu da yordu beni. Zaten romanın sonunda da yazar "Baba Yaga" konusunda daha fazla yazılacak bir şey kalmadığını ve okuyucuyu doz aşımına uğratmış olabileceğini söylüyor. Sanırım bu kitabın hedef kitlesinde yer almıyordum ben. Sevemedim, pek bir yorum yazasım bile yok. Meraklısı varsa bir yorum bıraksın yeter. Gönderiveririm kitabı.

1 comment :

  1. bazı kitaplar hakkında yazacak bir şey bulamamak ne kötü di mi? bana da oluyo bazen ama paylaşmazsam da sanki sorumluluğumu yapmamış gibi olucam gibi geliyo:))

    ReplyDelete