Mar 24, 2013

İhanet Altını | Philip Reeve

Orijinal Adı: Predator's Gold (The Hungry City Chronicles, #2)
Türkçe Adı: İhanet Altını (Yürüyen Kentler, #2)
Yazar: Philip Reeve
Çevirmen: Müren Beykan, Fulya Yavuz
Sayfa Sayısı: 348
Yayınevi: Günışığı Kitaplığı
Değerlendirmem: %88 - Mükemmel
Ben bu kitabı okurken...: Kitap Oburları coşkusuyla bir hızlı ilerledim ki...

NEDEN BU KİTAP?
Esasen yıl başında katıldığım "2013 Science Fiction Reader Challenge" nedeniyle, ama bu kitabı 2011 İzmir Kitap Fuarı'nda alıp, bu vakte kadar okumamış olmamın da belirgin bir etkisi var tabii.

KONUSU (Arka kapaktan alıntı):
Büyük Londra yıkımından zor kurtulan Hester ve Tom, havegemileriyle dünyayı dolaşırken, tuhaf tarih yaklaşımıyla ünlü Doktor Pennyroyal'ı da yanlarına alırlar. Mobillik Karşıtları'nın saldırısından kaçarken, ıssız buzullarda karşılaştıkları mobil kentin genç markizi Freya, Ölü Kıta Amerika'ya gitmeye kararlıdır. Yürüyen bir kentte yaşamayı özlediğini fark eden Tom, kentini bir bilinmeze sürükleyen güzel Freya, onun sevgilisine gösterdiği yakınlıktan hiç hoşalnmayan "çirkin" Hester, yeşil Amerika hayalinin mimarı Pennyroyal, kentleri yağmalayan Yitik Oğlanlar ve hepsinin peşinde de dev bir yağmacı kent...

DEĞERLENDİRMEM:
Günışığı Kitaplığı'nın kitaplarıyla bir arkadaşımın kızı sayesinde tanışmıştım. Bundan bir kaç sene önce Türkçeye çevrilmiş, bilim kurgunun steampunk adlı alt kategorisinde kitap ararken de Günışığı Kitaplığı'ndan çıkan Yürüyen Kentler isimli kitaba rastlamış, okumuş ve çok sevmiştim. (Bu arada steampunk türüyle ilgili bilgiye bu blogdan ulaşabilirsiniz).

Serinin ikinci kitabı olan İhanet Altını'nı da çok beğendim (hatta sanırım ilk kitaptan biraz daha çok sevdim). Her ne kadar genç yetişkinler için bilim kurgu diye geçse ve kapak resmi de bir çocuk kitabını andırsa da gayet sağlam bir kurgusu olan, yetişkinlerin de "çocuk kitabı okuyor moduna girmeden" okuyabilecekleri bir kitap. Steampunk türünün tüm öğelerinin başarıyla kullanıldığı bu fütüristik kitabı bilim kurgu meraklılarına öneriyorum. Yalnız tekrar hatırlatayım bu serinin ikinci kitabı. İlk kitap Yürüyen Kentler.

Serinin üçüncü kitabı olan Infernal Devices, dördüncü kitabı olan A Darkling Plane ve son kitabı olan Fever Crumb'ın da yine Günışığı Kitaplığı'ndan çıkmasını bekliyoruz. İhanet Altını'nın 2007'de çıktığı düşünüldüğünde en azından üçüncü kitabın şimdiye kadar çıkmış olması beklenirdi ama ne yazık ki ses seda yok. Günışığı Kitaplığı'ndan konuyla ilgili haber bekliyorum.

No comments :

Post a Comment