Jan 9, 2013

Kinyas ve Kayra

Kitabın Adı: Kinyas ve Kayra
Yazar: Hakan Günday
Sayfa Sayısı: 531
Yayınevi: Doğan Kitap
Değerlendirmem: %79 - Çok iyi
Ben bu kitabı okurken...:... İngiltere'de tatildeydik :)

NEDEN BU KİTAP?
Gerek blog aleminde gerekse arkadaş çevremde bir ben kalmıştım okumayan da ondan. Sevgili Betül'e de hediyesi için tekrar teşekkürler.

KONUSU:
Kitap Kinyas ve Kayra adındaki iki karakterin Afrika'da, Meksika'da ve Türkiye'de önce bir arada, sonrasında ise ayrı geçen hayatları hakkında. Biraz sadist, biraz mazoşist ama tam anlamıyla nihilist bir roman.

DEĞERLENDİRMEM:
Bu kitap yeni notlandırma metodolojime göre değerlendirdiğim ilk kitap oldu ve metodolojimle yapmak istediğimi de ispat ettiğim bir kitap oldu. Önce kısaca bundan bahsedeyim: Normal şartlar altında ben bu kitaba 5 üzerinden 2 verirdim ama artık kitapları değerlendirirken kullandığım beş parametreye (edebi katkı, kurgu, karakterler, okunabilirlik, kapak&isim) göre notlayınca %79 yani "çok iyi" çıktı. Genel olarak kitaptan pek hoşlanmasam da öğe öğe inceleyince başarılı bir roman olduğunu görmüş oldum. Hem şaşırdım, hem de daha objektif değerlendirdiğimi düşünüp sevindim.


Her ne kadar Dexter fanatiği olsam ve her bölümünü severek izlesem de, Otomatik Portakal beğenerek okuduğum bir roman olsa da Kinyas ve Kayra'nın yaşam şekli, yaptıkları, yedikleri, içtikleri, dövdükleri öldürdükleri tahminimden fazla rahatsız etti beni. Rahatsızlık derken içim kalktığı için falan değil, kimi kısımlarda verilen rahatsızlıklar kendini çok tekrar ettiği için. Oysa ki Kinyas'ın da Kayra'nın da romanın başından sonuna kadar yaptıkları işler, aldıkları kararlar, yedikleri pizzalar, içtikleri cappuccinolar çok tutarlıydı kendi içinde. Hatta Kayra'nın sonunda yaptığı tercih bana bir oh dedirtirken, Kinyas'a iyice bir uyuz oldum romanın son kısmında.

Farkında olmadan 2013'ün ilk romanı da yine bir ilk roman oldu. Hakan Günday'ın üniversite yıllarında tamamladığı bu ilk romanında yarattığı karakterler, yaptığı betimlemeler, yakaladığı detaylar okuyucuya kesinlikle bir ilk roman okuduğunu hissettirmiyor. Bu nedenle bir Hakan Günday romanı okuyup sonrasında da kalan tüm kitaplarını tek seferde alanlara şaşırmıyorum. Benim şu an böyle bir niyetim yok ama bir sonraki Günday romanım Az olacak. Bu konuda kafam net.

Kitabın kapağı da rahatsız edici ama romanın temasıyla uyumlu ve dikkat çekici. Kitapçıda gördüğünüzde dönüp bir daha bakacağınız türden. Benim okuduğum 19. baskısıydı ve 10'dan fazla yazım hatası gördüm. Yayınevi de Doğan Kitap olunca böyle hatalar olmamalı diye düşünüyorum.

Son olarak sizlerin görüşlerini de merak ediyorum. Kimi daha çok sevdiniz? Kinyas mı, Kayra mı? Neden?

4 comments :

  1. bir Hakan Günday sever olarak diyorumki "yaşasın yeni notlandırma metodolojin".
    ben Kinyas'cıyım bu arada...

    ReplyDelete
  2. Kinyas ve Kayra benim sevdiğim bir kitap olmadı. Bazıları bu kitabı başucu kitabı sayarken bazı okurlar nefret etmişler. Ben nefret etmedim ama sevmedim.

    ReplyDelete
  3. Böyle hatalar esas Doğan Kitap'ta oluyor, ben yazarın adını yalnış yazdıklarını bile gördüm.

    ReplyDelete
  4. Bu kitabı hala okumayan bir de ben kaldım sanırım:)) Oysa ki senelerdir okumak istiyorum, bir türlü almak ve edinmek nasip olmadı. Hep başka kitaplar girdi araya:)
    Paylaşımın ve değerlendirmen için teşekkür ederim.
    Keyif dolu okumaların olsun ^-^

    ReplyDelete