Oct 9, 2012

Kukla

Kitabın Adı: Kukla
Yazar: Ahmet Ümit
Sayfa Sayısı: 504
Değerlendirmem: 4/5
Ben bu kitabı okurken...: ... 3 dakikalık vize mülakatı için 3 saat boyunca ABD Büyükelçiliği'nde oturdum durdum.

NEDEN BU KİTAP?
Bu kitap Her Şeyden Bir Tutam'ın kitaplaşma etkinliğinde eşleştiğim sevgili Metal Bebek'in hediyesiydi bana. Etkinliğe katılırken eşleşeceğim kişinin bana hiç okumadığım bir yazardan kitap seçmesini istemiştim. Metal Bebek de bu kitabı buldu da aldı bana Edirne'de. İyi ki de aldı. Ben de günü geldi, seve seve okudum.

KONUSU:
Alkole olan düşkünlüğü nedeniyle evliliği yerle bir olmuş, kariyeri dibe vurmuş ve hatta işsiz kalmış bir gazetecidir Adnan. Hayatının en depresif günlerinden birinin hayatının dönüm noktasına dönüşeceğini bilmediği bir günde kovulmuştur işinden. O gün sonrasında yaşanacaklar ise gençliğinde bir ülkücüyken sonradan derin güçlerin tetikçisi haline gelen üvey kardeş Doğan ile emniyet mensubu Müfit arasında kalan Doğan'ın tercihleriyle şekillenecektir.

DEĞERLENDİRMEM:
Ahmet Ümit'in yıllar önce gündeme küt diye düşen, günlerce aylarca haber olan ama halen tam olarak sonuçlandıramamış Susurluk Kazası'na göndermeler yapan, hiç sıkılmadan yorulmadan okuduğum bir kitap oldu Kukla. Kitap yorumumu yazmadan önce internette yaptığım araştırmada Ahmet Ümit kitapları için pek çok yorum yapıldığını ama Kukla ile ilgili hemen hemen hiç kitap yorumu olmadığını gördüm. Belki Ahmet Ümit'in çok fazla kitabı olmasından sıra daha bu kitabı okumaya gelmemiştir pek çok okuyucu için. Benim açımdan ilk Ahmet Ümit kitabı gayet güzeldi. İstanbul Hatırası ile devam etmeyi planlıyorum.

3 comments :

  1. Begenmene ne kadar sevindim anlatamam :) İstanbul hatirasini da cok begenecegine eminim. Bol kitapli gunler :)

    ReplyDelete