Jun 24, 2012

Kitap Günlüğüm

Aslında tam iki hafta önce son Kitap Günlüğüm'ü yazdığımdan ve İstanbul Kitap Fuarı'na kadar kitap almayacağımdan bahsetmiştim. Tamam, sözümü bozdum biliyorum ve birazdan 6 yeni kitaptan bahsedeceğim ama 4'ü bu kararı almadan önce siparişi verilmiş, biri hediye edilmiş kitaplardan oluşuyor. Yani sözümü sadece ve sadece bir kitapla bozdum ve çok geçerli sebeplerim var :)

Bir iş arkadaşım sayesinde kindle'ıma istediğim kitapları alabiliyorum. Bizim gibi kitapseverler için hem harika hem de tehlikeli bir imkan. George R.R. Martin'in "Taht Oyunları" serisi birkaç hafta önce amazon'da büyük bir indirime girmişti. Kitapların tamamını okumak isteyebileceğimi tahmin edebilirsiniz. E-kitap olması da ayrıca cezbetti tabii. Bu nedenle de arkadaşımdan almasını istedim. Kindle ve/veya nook kullanıcıları biliyordur Türkiye'den kindle'a kitap yükleyemediğimizi. Dolayısıyla ya böyle benim gibi yurtdışı bağlantısı olan eş dosttan rica etmeniz gerekiyor, ya kindle'ınızı alıp yurtdışına çıkacaksınız, ya da internetten her çeşit yola başvuracaksınız. Kindle almayı düşünüyorsanız bu sıkıntılarla karşılaşacaksınız, şimdiden uyarayım. Ayrıca sorusu olanlar da benimle iletişime geçebilir. 4 aydır kindle kullanıcısıym. Bir miktar tecrübem oluştu kindle kullanımı hakkında. Her neyse, 3.000 sayfayı geçen bu güzel set kindle'ımdan bekliyor şu an. Ne zaman okumaya başlarım bilemiyorum. Kitapların son kullanma tarihinin olmaması ne güzel, değil mi?

İkinci (daha doğrusu beşinci) kitap yazardan bana geldi. İlk kez Türk olmayan bir yazar, Amanda McNeil benim bilim kurgu sever bir kindle kullanıcısı olduğumu görmüş (katıldığım sci-fi challenge'lar vesilesiyle) ve henüz sadece e-kitap versiyonu olan kitabını okuyup, sitemde yorumlayacağım sözüme karşılık bana gönderdi. Ağustos ayı bitmeden kendisine kitabı okuyup, blogumda yorumlayacağıma söz verdim. Benzer bir durum bir Türk yazar için de geçerli. Deniz İrfan, Buğday Kokusu adlı ilk romanının ardından bu yıl içinde ikinci romanını çıkarmaya hazırlanıyor. Blog tutmaya ara verdiğim bir dönemde okumuştum Buğday Kokusu'nu ve goodreads'te yorumlamıştım. Yazarın ikinci kitabı da bu yılın sonuna doğru baskıya girmeden önce okunup, yine bu blogda yorumlanacak. Şimdiden duyurulur :)

Son kitap ise kendi kendime verdiğim sözü en şık şekilde bozduğum bir kitap: Margaret Atwood'dan The Handmaid's Tale. Geçen hafta kızkardeşimi ziyaret amacıyla Amsterdam'daydım. Şehrin birbirinden güzel kitapçılarının sadece ikisini dolaştım ve sadece bu kitabı alıp döndüm. 2-3 katlı kitapçıları dolaşıp, o kadar kitap kokusunu içime çekip bir kitapla dönmemi de takdir etmenizi bekliyorum tabii ki.

Bu seyahatim sırasında yaptığım uçak ve tren yolculukları ile sabah erken uyanan bir kişilik olmam vesilesiyle de 3 kitap bitirdiğimi de ayrıca belirtmek isterim: Anthony Burgess'den Otomatik Portakal (Filmini de izleyip yorumlayacağım en kısa zamanda), Ransom Riggs'den Miss Peregrine's Home for Peculiar Children (sadece adını ve kapağını beğenip aldığım bir e-kitap ve çok beğendim) veee Haydar Karataş'tan Gece Kelebeği (Ortalama bir kitap olduğunu düşünürken son kısım beni çok etkiledi).

Sizin kitap dünyanızda neler olup bitiyor bu ara?

3 comments :

  1. Çok güzel kitaplar, güle güle oku. Game of Thrones'u ben de okumak istiyorum ama bakalım ne zaman?=))

    ReplyDelete
  2. annem hala Deniz Bey'e mail atacak kitapla ilgili :(
    zira bu aralar gelenimizin gidenizimizn çok olduğunu düşünürsek bizi mazur görün lütfen
    bana gelince elimdeki kitap biter bitmez başlayacağım kitap Buğday kokusu olacak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Deniz Bey ailesiyle tatilde şu an. Ben annenin mail atacağını söylemiştim kendisine. Bekliyordur şimdi diyeyim de iyice stres yaratayım üstünüzde :)))

      Delete