Jun 12, 2012

Başlayanlar


Kitabın Adı: Başlayanlar
Yazar: Lissa Price
Sayfa Sayısı: 338
Değerlendirmem: 3/5

NEDEN BU KİTAP?
Kitaptan Renkli Kitap sayesinde haberdar oldum ve kapağı ilgimi çekti. Atlantis City’deki İnkılap Kitabevi’nde kitabı görünce şöyle bir bakayım dedim. Sonra kendimi kasada buldum.

KONUSU:
Spor Savaşları adındaki bir biyolojik savaş ölümcül sporlara karşı aşılanmamış herkesin ölmesine neden olur. Savaştan once aşılananlar ise 20 yaşından küçük ve 60 yaşından büyük olanlardır. 16 yaşındaki Callie kardeşi Tyler’a bakmak zorundadır. Callie ve Tyler’ın Spor Savaşları sonrasında yanında kalabilecekleri 60’ından büyük yakını yoktur ve zor şartlar altında yaşamak zorundadırlar. Bu yaşam savaşında Callie’nin arkadaşı Michael da yanlarındadır.

YORUMUM:
Kitabın kapağından  etkilenip aldığımı zaten söylemiştim.  Arka kapak yazısını da okuyunca dayanamadım alıverdim ilk görüşte. Hatta okuma planı yaptığım bir sürü kitabı bir kenara ayırıp hemen okuyuverdim de (Benim nadiren yaptığım bir şeydir bu). Kitapla ilgili beklentilerim de oldukça yüksekti ama kitabı bitirdiğimde ortalama bir kitap olduğuna karar verdim.

Suzanne Collins (Açlık Oyunları serisinin yazarı) ve Veronica Roth (Divergent serisinin yazarı) gibi son birkaç yılın distopya ustalarından kitaplar okuyunca aynı türde yazılmış bir kitabı beğenmek kolay değil tabii. “Başlayanlar” içerik olarak Açlık Oyunları ve Divergent serisinden ayrışmayı başarmış aslında. Genç bedenlerin yaşlılara kiralanmasını, bir virüsün 20-60 yaş aralığındaki  herkesi yok etme fikrini yaratıcı buldum da zaten. Ancak karakterler yeterince betimlenmemişti ve bu beni pek çok zaman rahatsız etti.

Yine de kitabı hızlıca okudum. 2012 sonunda çıkması beklenen ikinci kitabını da okurum.  Sizler de distopya türünde kitap okumayı seviyorsanız, bu kitaba bir şans verebilirsiniz. Belki de benim takıldığım detaylar size hiç rahatsız etmez ve kitabı benden çok beğenirsiniz.

No comments :

Post a Comment