May 13, 2012

Kitap Günlüğüm

Aslında "Kitap Günlüğüm" Renkli Kitap'ın bir etkinliği. O hafta satın aldığımız, ödünç aldığımız, elimize geçen kitaplardan bahsettiğimiz haftalık bir etkinlik. Bu hafta Renkli Kitap ortalarda yok ama elimde iki yeni harika kitap olduğundan anlatmadan geçemeyeceğim.

Hafta içi zaten bahsetmiştim bu kez Maya'nın düzenlediği "Kitaplaşalım mı?" etkinliğinden. Bu etkinliği ne kadar çok sevdiğimi ve en azından yılda dört kez düzenlenmesi gerektiğini söylemeden geçemeyeceğim. Bu etkinlikte vesilesiyle haberleştiğim sevgili DarLa benim istediğim kitapların tıpkısının aynısını alacak kadar ince davrandı. Ben de istediğim kitaplardan biraz bahsedeyim dedim.

İlk kitabım Yevgeni Zamyatin'den "Biz". Bu kitabı okumaya karar vereli en azından 2-3 yıl önce karar vermiştim ama bir türlü satın alamadım. Araya hiç hesapta olmayan çeşit çeşit başka güzel kitaplar girdi. "Biz" hep ertelendi, hep ertelendi ama bir taraftan da kütüphanemde olmadığından okuyamamamın bir gerekçesi vardı. Artık o da kalmadı. Distopyanın baş yapıtlarından olan bu kitabı en kısa sürede okumak istiyorum.


İkinci kitap ise John Updike'tan "Tavşan Kaç". Bu kitabı uzun zamandır üyesi olduğum ama aylık okumalarına bir türlü katılamadığım Goodreads'teki Ex Libris'deki kitap grubum okuyor bu ay.(Ex Libris Goodreads'deki Türk okuyucuların oluşturduğu gruplardan biri). Şu elimdeki Prag Mezarlığı'nı hayırlısıyla bitirirsem hemen buna başlayacağım. Tek kaygım kitabın Goodreads'deki ortalama notunun 5 üzerinden 3.52 olmasına karşın, Goodreads'deki yerli/yabancı tüm arkadaşlarımın kitabı 5 üzerinden 1 vermiş olması. Yaşayarak öğreneceğiz artık.


Bu hafta sizin elinize hangi kitaplar geçti acaba?   

No comments :

Post a Comment